ديدار روساي کل بانک مرکزي ايران و روسيه

تاریخ انتشار : 1402/03/03

روساي کل بانک مرکزي ايران و فدراسيون روسيه بر تقويت مبادلات تجاري و بکارگيري پول‌هاي ملي دو کشور در تجارت دوجانبه تاکيد کردند.

به گزارش ايبِنا، محمدرضا فرزين در ديدار الويرا نابيولينا رئيس‌کل بانک مرکزي فدراسيون روسيه و هيئت همراه با تاکيد بر ضرورت افزايش مبادلات بانکي و پولي دو کشور گفت: تقويت و تسريع در توسعه روابط کارگزاري ميان بانک‌هاي تجاري ايران و روسيه در دستور کار است.


رئيس‌کل بانک مرکزي کشورمان در اين ديدار با اشاره به ظرفيت‌هاي تجاري گسترده ايران و روسيه بر افزايش همکاري‌هاي زيرساختي بانکي دو کشور تاکيد کرد.


فرزين همچنين با اشاره به پتانسيل کشور‌هاي عضو ACU از روسيه براي شرکت در پنجاه و يکمين اجلاس سالانه اتحاديه پاياپاي آسيايي در تهران دعوت کرد.
 

الويرا نابيولينا رئيس‌کل بانک مرکزي فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار ضمن تاکيد بر تقويت مبادلات پولي و بانکي و استفاده بهينه از زيرساخت‌هاي بانکي دو کشور در جهت توسعه همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي تصريح کرد: تبادل هيات‌هاي فني و تخصصي بانک‌هاي مرکزي دو کشور با هدف توسعه و تعميق روابط پولي و بانکي در اين راستا مهم قلمداد مي‌شود که اجرايي شده است.