فهرست «تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک و موسسه منتشر شد

تاریخ انتشار : 1401/04/15

«فهرست تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک و موسسه اعتباري غيربانکي به همراه فهرست تسهيلات و تعهدات کلان و تسهيلات غيرجاري دو بانک «خاورميانه» و «سرمايه» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بانک مرکزي، پيرو اطلاعيه‌هاي قبلي اين بانک، آمار تسهيلات و تعهدات کلان بانک‌هاي «سرمايه و خاورميانه» و «تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک و مؤسسه اعتباري به شرح زير منتشر مي‌شود.

همچنين اطلاعات مربوط به «تسهيلات و تعهدات کلان» و «تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۱ بانک باقي‌مانده در حال دريافت و بررسي است و متعاقباً انتشار مي‌يابد.

بر همين اساس «فهرست تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک و موسسه اعتباري به همراه فهرست تسهيلات و تعهدات کلان و تسهيلات غيرجاري دو بانک «خاورميانه» و «سرمايه» را مي‌توان مشاهده کرد.

گفتني است، در اجراي تکليف مقرر در جز نخست از بند «د» ذيل تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبني بر لزوم انتشار اطلاعات و جزييات مربوط به تسهيلات و تعهدات کلان و همچنين تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختي توسط هر يک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي در تارنماي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران پس از تعيين مصاديق آن در شوراي پول و اعتبار و با توجه به مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ شوراي پول و اعتبار در اين خصوص مبني بر اينکه؛ مجموع خالص تسهيلات و تعهدات مربوط به هر ذينفع واحد و يا اشخاص مرتبط که ميزان آن حداقل معادل يک هزار ميليارد ريال است، به عنوان مصاديق مشمول حکم مقرر در جز نخست از بند «د» ذيل تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور محسوب مي‌شود.

در پايان قابل تأکيد است اين بانک در چارچوب احکام قانوني و مصوبات ياد شده، آمار و اطلاعات مربوط به «تسهيلات و تعهدات کلان» و «تسهيلات و تعهدات اشخاص مرتبط» شبکه بانکي کشور را پس از بررسي، صحت سنجي و استانداردسازي، در پايان هر فصل از طريق درج در پايگاه اطلاع‌رساني خود در دسترس عموم قرار خواهد داد.