گام‌هاي جديد براي تسهيل روابط پولي ايران و عراق

تاریخ انتشار : 1401/04/06

رييس جمهور کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتي با نخست وزير عراق بر برداشتن گام‌هاي جديد براي تسهيل روابط پولي دو کشور تاکيد کرد.

به گزارش ايبِنا، آيت الله «سيد ابراهيم رئيسي» رئيس جمهور و «مصطفي الکاظمي» نخست وزير عراق روز يکشنبه پس از انجام ديدارهاي دوجانبه در نشست مطبوعاتي مشترک حضور يافتند.

رئيس جمهور در اين نشست گفت: سفر الکاظمي و هيات عالي رتبه را به ايران خوش آمد مي‌گويم. روابط ما با عراق روابط معمولي و سنتي نيست بلکه عميق و ريشه دار است و اين اراده براي توسعه بيشتر روابط وجود دارد.

رئيس جمهورر با بيان اينکه در راستاي گسترش سياست ارتباط با همسايگان، امروز کشور عراق را نزديک به ملت ايران مي بينيم، افزود: در مورد روابط سياسي، اقتصادي و تجاري بين دو کشور مذاکره و قرار شد روابط اقتصادي بين دو کشور افزايش يابد.

رئيسي ادامه داد: اتصال ريلي شلمچه و بصره از جمله مواردي است که در اين باره گفت و گو شد و قرار شد هرچه سريع‌تر اين کار در جهت تسهيل مراودات بين دو کشور نقش مهمي داشته باشد.

رئيسي در ادامه نشست مشترک با نخست وزير عراق درباره سفر زائران ايراني به عتبات عاليات گفت: اشتياق ملت عزيز ايران به زيارت عتبات عاليات همواره عشق به اين زيارت در دل داشته و به دنبال زيارت بودند و اين تسهيل زيارت زائران از ناحيه دولت عراق قابل تقدير است که از طريق هوايي و زميني انجام شده تا زائران با لغو رواديد به سهولت به عتبات عاليات و حرم امام حسين (ع) بروند.

رئيسي همچنين افزود : ما در روزهاي سخت عراق در کنار آنها بوديم و همواره در کنار يکديگر خواهيم بود و اين علاقه و ارتباط، ارتباطي است که هرگز رو به سردي نخواهد گراييد و اين ارتباط را روز به روز در حال ارتقاء و گسترش مي دانيم. وي در پايان اظهار داشت: سفر نخست وزير عراق به تهران مي‌تواند نقطه عطفي براي توسعه روابط دو کشور باشد.