رشد ۱۰۷ درصدي تسهيلات اعطايي به بخش کشاورزي و صنايع تکميلي و تبديلي

تاریخ انتشار : 1401/03/29

بانک توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۳۶ هزار و ۶۰۵ ميليارد ريال تسهيلات به فعالان اقتصادي در حوزه کشاورزي، صنايع تبديلي و تکميلي، رشدي ۱۰۷ درصدي را در اين بخش نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومي بانک توسعه صادرات ايران، رضا حسيني صفا با اشاره به اولويت اعطاي سرمايه درگردش به مشتريان بانک، گفت: اين بانک طي سال هاي اخير برنامه اعطاي تسهيلات سرمايه درگردش از محل منابع بانک به واحدهاي معتبر صادراتي و داراي درآمد ارزي در کشور را دنبال کرده است.

وي اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ايران با اعطاي ۱۱هزار و ۷۵۰ ميليارد ريال تسهيلات به بخش معدن در سال ۱۴۰۰، رشدي ۱۰۴ درصدي را در اين حوزه نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.

حسيني صفا بخش صنعت را يکي از ظرفيت هاي مهم کشور براي درآمد ارزي و اشتغالزايي معرفي کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ايران با هدف توسعه ظرفيت هاي صادراتي بخش صنعت، ۱۰۹ هزار و ۶۲۰ ميليارد ريال تسهيلات در سال گذشته به مشتريان صنعتي خود پرداخت کرده و حمايت ويژه از اين حوزه را در برنامه هاي خود دارد.

رئيس اداره کل نظارت بر تسهيلات و پيگيري مطالبات بانک توسعه صادرات ايران، افزود: اين بانک در سال ۱۴۰۰ به مشتريان فعال در بخش هاي مرتبط با تامين برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات و بازرگاني داخلي نيز در مجموع ۲۴ هزار و ۴۱۰ ميليارد ريال تسهيلات اعطا کرده است.

حسيني صفا از خاتمه ده پروژه بزرگ تامين مالي شده توسط بانک توسعه صادرات ايران در بخشهاي صنعت، معدن و خدمات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اين بانک بيش از ۲۱ طرح نيز دردست اجرا دارد و از همه توان و امکانات خود براي به سرانجام رسيدن اين طرح ها تا پايان سال ۱۴۰۱ استفاده مي کند.