رشد ۳۰ درصدي دسترسي بنگاه‌ها به منابع بانکي

تاریخ انتشار : 1400/10/12

وزير صمت گفت: اجراي تفاهم‌نامه تامين مالي زنجيره‌اي باعث افزايش ۳۰ درصدي دسترسي بنگاه‌هاي اقتصادي به منابع مالي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، سيد رضا فاطمي امين صبح امروز در مراسم امضاي تفاهم‌نامه با بانک‌هاي عامل طرح تامين مالي زنجيره‌اي با اشاره به دستاوردها و مزاياي اين تفاهم‌نامه، اظهار کرد: سهولت دسترسي به منابع، هدايت نقدينگي و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهاي اين تفاهم نامه خواهد بود.

وي با بيان اينکه هم بانک‌ها و هم واحدهاي توليدي از اين تفاهم‌نامه منتفع مي‌شوند، تصريح کرد: با اين تفاهم نامه تسهيلات به صورت مطمئن داده مي شود، بازگشت پذيري منابع براي بانک‌ها آسانتر و فاکتورهاي صوري حذف خواهد شد و همچنين بازرگانان و توليدکنندگان با سهولت به منابع مالي دسترسي پيدا مي‌کنند.

فاطمي امين گفت: اميدواريم سال آينده بسياري از مشکلات در حوزه تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي را با اجراي کامل اين تفاهمنامه نداشته باشيم.‌

به گفته وي تامين مالي زنجيره‌اي رويکردي است که دنيا در ۱۰ سال گذشته به سمت آن رفته است و بانک‌هاي ما و بانک مرکزي نيز به سمت اين موضوع رفته‌اند و تفاهم نامه تامين مالي زنجيره‌اي نمونه‌اي از کار مشترک و هماهنگ است.

وزير صمت ادامه داد: استعلام الکترونيکي از سامانه جامع تجارت مبناي پرداخت بانک‌ها خواهد بود. تامين مالي زنجيره اي در ابتدا بر اين مبنا عملياتي خواهد شد و اميدواريم اين موضوع افتخاري براي همه ما شود و از اين کار به عنوان يک کار برجسته تامين مالي ياد کنيم.

فاطمي امين اظهار کرد: با تامين مالي زنجيره‌اي بسياري از مشکلات در سال حمايت از توليد حل خواهد شد.

  •