سرمايه‌گذاري و حمايت سازمان ايميدرو در حوزه زيرساخت‌ها

تاریخ انتشار : 1400/10/01

دنياي‌اقتصاد: در بخش زيرساخت تاکنون حدود ۸هزار ميليارد ريال پروژه در اين منطقه تعريف شده و اين پروژه‌ها هم‌اکنون در مرحله اجرا هستند و در برنامه توسعه اي منطقه ويژه اقتصادي لامرد اين رقم و تعداد پروژه‌ها به سرعت اضافه خواهند شد. مدير روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي لامرد با اشاره به ظرفيت‌هاي ويژه اين منطقه براي سرمايه‌گذاران گفت: منطقه ويژه اقتصادي لامرد در مجاورت بزرگ‌ترين ميادين گازي جهان واقع شده و از اهميت راهبردي فراواني براي کشور برخوردار است.

حامد فراهاني پروژه‌هاي احداث سوله‌هاي گمرکي و جاده‌هاي شرياني و سيل بندهاي پيراموني منطقه ويژه، خريد تضميني از سرمايه‌گذار پروژه انتقال آب خليج‌فارس به منطقه ويژه اقتصادي لامرد و مشارکت سازمان ايميدرو در احداث و تکميل آزادراه لامرد-پارسيان را گوشه‌اي از فعاليت‌هاي زيرساختي در اين مجموعه دانست و با اشاره به فعاليت کارگاه‌هاي زيرساختي و توليدي افزود: با توسعه زير ساخت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها، هم‌اکنون شاهد رونق اشتغال در اين بخش هستيم.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي لامرد تصريح کرد: هم اکنون بستر مناسبي براي سوق دادن سرمايه‌گذاران جهت توليد و تکميل زنجيره صنايع در اين قطب بزرگ صنعتي - معدني در جنوب کشور فراهم شده است و به‌زودي شاهد حضور چند پروژه سرمايه‌گذاري بزرگ جديد در منطقه ويژه خواهيم بود.

فراهاني با اشاره به حضور سازمان ايميدرو و منطقه ويژه اقتصادي در نمايشگاه‌هاي متعدد جهت معرفي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هايش خاطرنشان کرد: سازمان ايميدرو با حضور در نمايشگاه‌هاي ملي و بين‌المللي فرصتي ايجاد مي‌کند تا مراجعه‌کنندگان در جريان ظرفيت‌هاي بي‌نظير صنعتي و معدني اين سازمان و شرکت‌هاي زيرمجموعه آن در جهت سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري‌هاي مناسب آن قرار گيرند.