خصوصيات سکاندار اقتصاد در دولت سيزدهم خصوصيات سکاندار اقتصاد در دولت سيزدهم

تاریخ انتشار : 1400/04/14

يک کارشناس اقتصادي معتقد است: با توجه به اينکه اقتصاد ايران در حال حاضر با چالش‌هاي عديده‌اي مواجه است و وزارت اقتصاد نيز بخش عمده سياست‌هاي اقتصادي کشور را مديريت مي‌کند، بايد براي اين وزارتخانه وزيري که توانمند و مسلط به حوزه‌هاي مختلف اين وزارتخانه و مسائل اقتصادي و چگونگي حل و مديريت آن‌ها باشد، انتخاب شود.

وحيد شقاقي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: دولت سيزدهم مسائل و چالش‌هاي مهمي پيش رو دارد و شاهد شروع ابر چالش‌هاي اقتصادي در اقتصاد کشور هستيم، زيرا ميانگين رشد اقتصادي و تورم در دهه ۹۰ به ترتيب صفر و ۲۴ درصد بوده است که اين دو آمار نشان دهنده اين است که دهه ۹۰ رکود تورمي بالايي را تجربه کرده است. بنابراين، وزارت اقتصاد به عنوان يکي از نهادهايي که وظايف اقتصادي مختلف و مهمي برعهده دارد، در اين شرايط نقش مهمي ايفا مي‌کند.  

وي ضمن برشمردن وظايف مهم وزارت اقتصاد گفت: چند مورد از وظايف مهم اين وزارتخانه شامل سياستگذاري و مديريت بخش خصوصي، بهبود فضاي کسب‌وکار، سامان دهي و سياست‌گذاري صنعت بيمه، اصلاحات و بهبود نظام مالياتي، راهبري بازار سرمايه، تامين مالي داخلي و خارجي و ... مي‌شود.  

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: از آنجا که دولت جديد با چالش‌هاي اقتصادي زياد و مهمي مواجه است، ضرورت دارد وزيري براي سکانداري وزارت اقتصاد انتخاب کند که داراي توانايي کافي در حوزه‌هاي مختلف اين وزارتخانه و آشنايي کامل با مسائل اقتصادي و راه‌هاي برون رفت از آن باشد، زيرا بخش عمده سياست‌هاي اقتصادي کشور در وزارت اقتصاد انجام مي‌شود.