رشد توليد صنايع، شاهدي بر بي‌ثمر بودن سياست فشار حداکثري

تاریخ انتشار : 1400/03/03

دويست و بيست و هفتمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز يکشنبه به رياست رئيس جمهور برگزار شد و در اين جلسه وزير صنعت، معدن و تجارت گزارشي از وضعيت صنعت خودرو در کشور ارائه کرد.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، برپايه اين گزارش، برغم همه فشارهاي جنگ تحميلي اقتصادي و عوارض اقتصادي ناشي از کرونا، اين صنعت در سال ۱۳۹۹ توانسته به رشد توليد دست يابد.

حسن روحاني با تاکيد بر پيروزي ملت ايران در جنگ اقتصادي، گفت: ارقام رشد توليد در بخش هاي مختلف صنعتي کشور، بهترين شاهد بر بي ثمر بودن سياست فشار حداکثري آمريکا است که خود آنها را به اعتراف به شکست اين سياست ها وادار کرده است و با توجه با مذاکرات اخير انجام شده در وين، به صراحت آمادگي خود را براي رفع تحريم ها وفق برجام اعلام کرده اند. ما به مذاکرات تا توافق نهايي ادامه خواهيم داد.

روحاني تصريح کرد: صنعت خودرو که در سخت ترين شرايط، توانسته مقاومت کند و توليد خود را افزايش دهد، قطعا با تغيير شرايط و گشايش در دسترسي به بازارهاي خارجي و کاهش هزينه مبادله، فضاي مساعدتري را تجربه خواهد کرد و رشد و توسعه خود را در محيط اقتصادي متعادل تر ادامه خواهد داد. سياست دولت نيز حمايت از اين صنعت و تقويت توان رقابتي خودروسازهاي داخلي خواهد بود.

 همچنين در جلسه امروز ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، پيشنهاد هاي تکميلي درمورد بهبود شرايط در بازار سرمايه مورد بحث و بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.