حمايت صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني از تعليق بدهي کشورها

تاریخ انتشار : 1400/01/22

صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني خواستار کمک به پرداخت بدهي کشورهاي با درآمد متوسط شدند.

به گزارش ايبِنا به نقل از رويترز، روز جمعه کميته توسعه بانک و صندوق اعلام کرد: صندوق بين المللي پول و بانک جهاني بايد براي کمک به رفع چالش هاي رو به رشد بدهي کشورهاي با درآمد متوسط ​​و شناسايي دلايل اصلي بدهي هاي بيش از حد و ناپايدار، اقدامات بيشتري انجام دهند. اين کميته مشترک گفت که از تصميم روز چهارشنبه کشورهاي گروه بيست در مورد تمديد طرح تعليق خدمات بدهي (DSSI)، يعني توقف پرداخت بدهي براي کشورهاي فقير تا شش ماه ديگر تا پايان سال ۲۰۲۱ حمايت مي کند. اين گروه گفت: درخواست خود را از بخش خصوصي، در مورد کشورهاي واجد شرايط براي شرکت در تمديد طرح تعليق خدمات بدهي با شرايط مشابه مجدداً تکرار مي کنيم.

کشورهاي با درآمد متوسط ​​واجد شرايط توقف در پرداخت نيستند، اما اين کميته گفت که بانک جهاني و صندوق بين المللي پول بايد تجزيه و تحليل پايداري بدهي را تسهيل کنند. ما به تأثير جدي همه گيري بر بسياري از ايالت هاي کوچک و کشورهاي با درآمد متوسط​​، که در آن ها خطرات و آسيب هاي جديدي وجود دارد، توجه مي کنيم. و ما از بانک جهاني و صندوق بين المللي پول مي خواهيم که تلاش هاي خود را براي حمايت از اين کشورها، مطابق با اختيارات آنها، تقويت کنند. کميته توسعه گفت که بانک جهاني کار خود را با کشورهاي در حال توسعه در زمينه سرمايه گذاري هاي اقليمي افزايش مي دهد و براي شناسايي فقدان تنوع زيستي، تخريب زمين و سازگاري تغييرات اقليمي فعاليت هايش را افزايش مي دهد.

همچنين گروه بانک جهاني و صندوق بين المللي پول را تشويق مي کنيم که از اقتصاد با کربن کم پشتيباني کنند، در حالي که به نيازهاي انرژي کشورها توجه مي کنيم و از فقيرترين کشورها پشتيباني هدفمند مي کنيم. اين تلاش ها شامل حذف تدريجي يارانه هاي ناکارآمد انرژي و ساير سياست هاي مالي  ناجور خواهد بود.