نوسانات بازار سرمايه را نبايد از چشم دولت ديد

تاریخ انتشار : 1399/10/27

ساري - ايرنا - وزير امور اقتصاد و دارايي هرگونه دخالت دولت براي قيمت‌گذاري دستوري را رد کرد و گفت: نبايد نوسانات بازار سرمايه که در تمامي اقتصادها امري طبيعي است را از چشمان دولت ديد.

فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از واحدهاي صنعتي شهرستان آمل در مازندران به خبرنگار ايرنا گفت: دولت همواره قائل به گردش آزاد سرمايه در بازار بورس بوده و از دخالت در اين مسئله پرهيز کرده است. 

وي با بيان اينکه قيمت‌گذاري کالاها در بورس بر اساس ضوابط و قوانين شوراي عالي بورس انجام مي‌شود تاکيد کرد: اين مسئله منجر به پويايي هرچه بيشتر بازار سرمايه نيز خواهد شد. 

وزير اقتصاد و دارايي بر عدم دخالت دولتي در قميت گذاري کالاهاي بورس اشاره کرد و افزود: البته دولت نقش نظارتي خود بر بازار سرمايه و تمامي بازارها براي جلوگيري از فساد را کنار نخواهد گذاشت. 

وي در مورد فروش سهام فولادي ها و پالايشي نيز گفت: تمامي قيمت گذاري اين کالا و محصولات خارج از دخالت دولت انجام شد و نوسانات موجود در بازار را نبايد از چشمان دولت ديد. 

سهم 95 هزار ميلياردي واگذاري شرکت‌هاي دولتي براي تامين بودجه

وزير اقتصاد و دارايي همچنين درباره شايعات مبني بر تامين بودجه کشور از محل بازار بورس نيز تاکيد کرد: دولت هيچگاه به دنبال دستکاري بورس براي تامين بودجه نبوده و اين مسئله ريشه در واقعيت ندارد. 

دژپست همچنين گفت: اما بخشي از بودجه سال آينده دولت بايد از محل واگذاري شرکت هاي دولتي تامين شود که دولت به جاي فروش آزاد به دنبال فروش اين شرکت ها در بازار بورس است. 

وي با اشاره به اينکه حدود ۹۵ هزار ميليارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۰ بايد از محل واگذاري شرکت هاي دولتي تامين شود افزود: قيمت گذاري شرکت هاي دولتي نيز بر اساس ضوابط و تصميمات شوراي عالي بورس انجام مي شود.

وزير اقتصاد و دارايي تاکيد کرد: واگذاري شرکت هاي دولتي در بورس لزوما به صورت شناور نيست و ممکن است به صورت بلوکي باشد.

دژپسند گفت: واگذاري بلوکي شرکت‌ها در بازار سرمايه هم براي تقويت بورس موثر است و هم از ايجاد برخي رانت در تملک اين شرکت ها جلوگيري خواهد کرد به علاوه اينکه مسبب رشد بورس نيز هست.

وزير امور اقتصاد و دارايي روز پنجشنبه طي سفري به استان مازندران از چندين واحد توليدي و صنعتي شهرستان آمل بازديد کرد و مشکلات توليد کنندگان را از نزديک مورد بررسي قرار داد. 

 

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •