سرمايه گذاري ۱۶ ميلياردتوماني بخش خصوصي در بندراميرآباد مازندران

تاریخ انتشار : 1399/10/23

ساري - ايرنا - مديرکل بنادر و دريانوردي اميرآباد گفت: قرارداد ۱۶۰ ميليارد ريالي با بخش خصوصي براي ساخت مخزن روغن خوراکي در منطقه ويژه اقتصادي اميراباد مازندران منعقد شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي اميرآباد مازندران ، محمدعلي اصل سعيدي پور افزود: براساس اين قرارداد يک مخزن جديد روغن خوارکي با ظرفيت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تني در منطقه ويژه اقتصادي ساخته مي شود.
وي زمان ساخت اين مخزن را يک ساله و در قالب اجاره ۱۵ ساله BOT  اعلام کرد که با تکميل آن حجم ظرفيت مخازن روغن خوراکي  در اميرآباد به ۴۳ هزار تن خواهد رسيد.
پيش از اين نيز در شهريورماه سال جاري قرارداد ۲۶ ميليارد توماني براي ساخت کارخانه خوراک دام در منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد مازندران با بخش خصوصي منعقد شده بود.
در مجموع در دولت يازدهم و دوازدهم حدود يک هزار و ۲۵۰ ميليارد تومان سرمايه گذاري صنعتي و خدماتي در بندر و منطقه ويژه اقتصادي انجام شده است و ۲۹ واحد صنعتي با اين سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد.
بندر اميرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ايجاد شد و با ارتقاء به منطقه ويژه اقتصادي در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

تاکنون بيش از ۲۰ هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري از سوي بخش خصوصي در منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد انجام شده است. همچنين به همين ميزان هم در حوزه زيرساختي اين بندر سرمايه گذاري شده است. در حال حاضر بيش از چهار هزار نفر در اين منطقه مشغول کار هستند.
بندر اميرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و يک اسکله رو رو در دست ساخت داراي ظرفيت حدود ۶ ميليون تني بار گيري و تخليه بار است . نيمي از فعاليت صادرات و وارداتي شمال ايران از اين بندر انجام مي شود و تنها بندر راهبردي متصل به راه آهن سراسري در شمال ايران محسوب مي شود.