سرمايه‌گذاري در حوزه معادن، تحريم را بي معنا مي‌کند

تاریخ انتشار : 1399/09/04

اکبري تالارپشتي: از آنجا که معادن ظرفيت مناسبي دارند، اگر سرمايه گذار بخش خصوصي و خارجي در اين حوزه ورود کند، تحريم بي‌معنا مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبري تالارپشتي، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي پس از نشست کميسيون متبوعش، گفت: در جلسه امروز سوالات نمايندگان از وزير صنعت، معدن و تجارت مورد بررسي قرار گرفت؛ خواسته نمايندگان راه‌اندازي کارخانجات و معادن در تمامي مناطق است که آقاي رزم حسيني قول داد ظرف مدت يک ماه آينده اقدامات مناسب در اين زمينه انجام شود.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت بلااستفاده معادن، افزود: از آنجا که معادن ظرفيت مناسبي دارند، اگر سرمايه گذار بخش خصوصي و خارجي در اين حوزه ورود کند، تحريم معنايي ندارد.

وي درباره اقدامات کميسيون صنايع و معادن براي جلوگيري از افزايش قيمت کالاهاي اساسي، اضافه کرد: افزايش قيمت‌ها دلايل متعددي دارد و يکي از اين علل آشفتگي مديريتي است به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ ماه وزير نداشت.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس، تصريح کرد: با وجود اينکه مواد اوليه موردنياز فولاد داخلي است، چرا اين محصول بايد تابع نوسانات قيمتي باشد اين امر بيانگر آشفتگي اقتصادي است که دولت مي‌توانست با تدبير از بروز آن جلوگيري کند.