دومين دوره آموزشي آزمون اصول بازار سرمايه

تاریخ انتشار : 1399/07/21

مرکز مالي ايران با بهره‌گيري از تجارب پيشين و با عنايت به استقبال گسترده مخاطبين از دوره نخست آمادگي آزمون اصول بازار سرمايه و اثربخشي آن و نيز با توجه به تقاضاي علاقه‌مندان، اقدام به برگزاري دومين دوره کرده است.

به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه ( سنا) ، با گسترش بازار سرمايه و وجود صدها شرکت بورسي و نهادهاي مالي که مبين پتانسيل مناسب بازار براي جذب کارشناسان آينده‌ساز است بسياري از افراد فعال در اين حوزه بيش از پيش جوياي کسب جايگاه شغلي در نهادهاي بازار سرمايه هستند و بسياري از علاقه‌مندان و فارغ‌التحصيلان مي‌توانند آينده شغلي خود را در اين بازار جستجو کنند.

 مطابق مقررات بازار سرمايه، تصدي برخي از سمت‌ها در نهادهاي مالي مانند شرکت‌هاي کارگزاري، سرمايه‌گذاري، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، سبدگردان‌ها، صندوق‌هاي بازنشستگي، شرکت‌هاي مادر، شرکت‌هاي تامين سرمايه ، پردازش اطلاعات مالي ، مشاور سرمايه‌گذاري و ديگر نهاد هاي مالي و اعطاي مجوز برخي فعاليت‌ها به اين نهادها منوط به اخذگواهينامه‌هاي حرفه اي بازار سرمايه خواهد بود. آزمون اين گواهينامه‌ها با هدف ارتقاي سطح تحليل، دانش تخصصي و صلاحيت حرفه‌اي فعالان بازار سرمايه و در راستاي ايجاد بازاري کارآمد طراحي شده‌اند و دربردارندۀ مزاياي متنوعي براي داوطلبان، کارفرمايان و جامعه است.

 يکي از مهم‌ترين و کاربردي‌ترين اين گواهينامه‌ها مدارک اصول بازار سرمايه است که با همت مرکز مالي ايران مسير اخذ آن براي داوطلبان اين آزمون هموار شده است. دوره‌ آمادگي آزمون اصول بازار سرمايه از ۱۹ مهر تا ۱ آذر ماه سال جاري به صورت آنلاين و با ۱۷ ساعت افزايش نسبت به دوره قبل؛ طي يک دوره ۱۰۰ ساعته با بهره‌گيري از اساتيد مجرب بازار سرمايه برگزار مي‌شود.

اين دوره همراه با کتب و جزوات مورد نياز خواهد بود و در صورت نياز داوطلبين در پايان دوره، ويدئوهاي آموزشي آن تا زمان آزمون در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

 در اين دوره همچنين زماني مشخص براي بيان نکته‌هاي مهم و تست‌هاي مربوط براي آمادگي هرچه بيشتر آزمون در انتهاي هر مبحث اختصاص داده شده است تا بدين‌ترتيب مشارکت‌کنندگان بتوانند سوالات و ابهامات درسي خود را مطرح کرده و از راهنمايي‌هايي استاد مربوط بهره‌مند شوند.

جهت کسب اطلاعات بيشتر و يا ثبت نام مي‌توانيد به سايت مرکز مالي ايران به نشاني www.ifc.ir مراجعه يا با شماره هاي ۶۶۷۲۴۳۴۳ و ۶۶۷۲۴۵۴۵ _۰۲۱ تماس بگيريد.