ارائه تسهيلات ۱۲ درصدي براي شرکت‌هاي دانش بنيان

تاریخ انتشار : 1399/06/02

رييس اداره کل صادرات کالاي بانک توسعه صادرات از ارائه تسهيلات ۱۲ درصدي براي شرکت‌هاي دانش بنيان خبر داد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک توسعه صادرات ايران، در راستاي اجراي تفاهم نامه منعقد شده بين بانک توسعه صادرات ايران و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بانک توسعه صادرات ايران به شرکت هاي دانش بنيان اعم از فعالين عرصه صادراتي کشور، تکميل کنندگان زنجيره صادراتي و فعاليت هايي که به هر نحو مانع خروج ارز از کشور مي شوند، تسهيلات با نرخ ترجيحي پرداخت مي کند.

سيد حسين حسينيان در آستانه هفته دولت ضمن اعلام اين خبر، افزود: اين تسهيلات که از محل منابع تلفيقي صندوق توسعه ملي و منابع داخلي بانک تامين شده با همکاري صندوق نوآوري و شکوفايي با هدف تعديل نرخ سود، با نرخ حداکثر ۱۲ درصد در اختيار شرکت هاي دانش بنيان قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: شرکت هاي دانش بنيان واجد شرايط که از طريق معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري معرفي مي شوند مي توانند در دو بخش تامين مالي طرح و سرمايه در گردش مورد نياز از تسهيلات ياد شده بهره مند شوند.

به گفته رئيس اداره کل صادرات کالاي بانک توسعه صادرات ايران، به منظور ارايه تضامين براي پوشش تسهيلات ياد شده، علاوه بر وثائق رايج در سيستم بانکي، ضمانت نامه تمامي صندوق هاي پژوهش و فناوري مورد تاييد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک به عنوان وثيقه با اولويت يک مورد پذيرش بانک قرار مي گيرد.
حسينيان از شرکت هاي دانش بنيان دعوت کرد ضمن مراجعه به سايت بانک به نشاني www.edbi.ir و بررسي شرايط، براي بهره مندي از تسهيلات ياد شده به يکي از شعب بانک در تهران و يا مرکز استان ها در سراسر کشور مراجعه نمايند.