صف‌هاي فروش سهام در روزهاي آتي جمع خواهند شد

تاریخ انتشار : 1399/06/01

هفته گذشته، بازار سرمايه ايران روزهاي نه چندان خوشايندي را تجربه کرد، طوري که شاخص بورس ايران در پنج روز کاري حدود 150 هزار واحد سقوط را تجربه کرد.

يک کارشناس بازار سرمايه با اشاره به وضعيت بازار سرمايه در هفته گذشته به خبرنگار ايلنا گفت: شنبه هفته گذشته (بيست و پنجم مرداد ماه) شاخص کل بورس با عدد يک ميليون و 903 هزار و 267 واحدي آغاز به کار کرد. البته بررسي‌هاي انجام شده درباره وضعيت بازار نشان مي‌داد که شاخص بازار در روزهاي ابتدايي منفي خواهد بود اما اين روند منفي براساس مقرراتي که اعمال شد، شيب تندتري به خود گرفت. همين مقررات بر روي منفي شاخص تاثير چشمگيري گذاشت و اکثر سهام موجود در بازار را با منفي شديدي روبه‌رو کرد طوري که در آخرين روز کاري هفته، شاخص با عدد يک ميليون و 757 هزار و 229 واحدي مواجه شد.

شايان زهراکار در گفت‌وگو با ايلنا گفت: رقابت دو کارگزاري در فروش سهام و سهام عدالت و کاهش اعتبارات بيشترين تاثير منفي را بر شاخص بورس بر جاي گذاشت.

وي ادامه داد: اين تاثيرات منفي از فردا احتمالا کاهش پيدا خواهد کرد و با اجراي قانون جديد و افزايش اعتبارات، همچنين عدم عرضه سهام عدالت به صورت خرد، بازار متعادل‌تري را در هفته جاري پيش‌بيني مي‌کنيم.

اين کارشناس بازار سرمايه افزود: طبق تحليلي که انجام شده، شنبه و يکشنبه صف‌هاي فروش جمع شده و بازار به سمت تعادل پيش خواهد رفت.

زهراکار ادامه داد: اميدواريم با قوانين جديدي که به اجرا مي‌رسد، تاثير هيجانات کاذبي که هر هفته بر بازار سرمايه وارد مي‌شود، کمتر شود.

وي گفت: براساس تحليل و بررسي‌هاي انجام شده، پيش‌بيني مي‌شود در هفته جاري شاخص به سمت تعادل رفته و پس از ايجاد کف‌سازي جديد در شاخص و سهم‌هاي بزرگ بازار، بازار سرمايه بعد از مدتي درجا زدن، سقف قبلي شاخص را پس گرفته و به سمت اهداف بلندمدت صعودي، خيز بردارد.