بازار سرمايه هوشمند در دستور کار وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار : 1399/01/25

تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي بازار سرمايه را شفاف‌ترين نهاد اقتصادي دانست و گفت: اقدامات موثر و ارزشمندي در راستاي مردمي کردن اقتصاد انجام شده است و براي آينده نيز بازار سرمايه هوشمند در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد.

به گزارش روز يکشنبه پايگاه خبري بازار سرمايه ايران، فرهاد دژپسند صبح امروز در مراسم تکريم «شاپور محمدي» و معارفه رييس جديد سازمان بورس اوراق بهادار در وزارت اقتصاد اظهار داشت: بازار سرمايه امروز به مراحلي رسيده که مي‌توان به عنوان بال نخست در تامين مالي اقتصاد کشور به آن اميد بست.

وزير اقتصاد ادامه داد: هم اکنون سهم بازار سرمايه در تامين مالي اقتصاد به يک چهارم افزايش يافته و البته هنوز امکان رشد دارد و با توجه به ظرفيت‌هاي بازار سرمايه و تدبير لازم، مي‌توان اين آمار را حداقل تا ۵۰ درصد افزايش داد؛ به ويژه اينکه اين بازار پتانسيل بسيار خوبي در مردمي کردن اقتصاد دارد.

وي اظهار داشت: بازار سرمايه را با توجه به ظرفيت هاي فراوان، سکويي مناسب براي جهش اقتصادي توصيف کرد و گفت: با برنامه‌ريزي و تدبير لازم مي توان اين بازار و ابزارهاي آن را براي مردمي کردن اقتصاد و شکل گيري نگاه عدالت جويانه به کار گرفت.

دژپسند در پايان اين مراسم از رئيس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار خواست به عنوان مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي  به رسالت خود در اقتصاد کشور ادامه دهد.

به گزارش ايرنا،  اعضاي شوراي عالي بورس، روز گذشته پس از بحث مفصل و با قدرداني از زحمات شاپور محمدي که کارنامه مثبت و روشني را در اين سکان برجاي گذاشت، «حسن قاليباف اصل» را به عنوان رييس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزيدند.