بانک مرکزي متناسب با شرايط، بازار ارز را اداره مي‌کند

تاریخ انتشار : 1398/11/15

عضو کميسيون اجتماعي مجلس، با بيان اينکه بحران جهاني و وضعيت اقتصادي ناشي از آن در قيمت فعلي ارز موثر است، گفت: بانک مرکزي کنترل بازار ارز را از دست نداده اما متناسب با شرايط قيمت را اداره مي کند.

عليرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به علل نوسانات نرخ ارز، گفت: قاعدتا  فاکتورهاي زيادي بر قيمت ارز تاثير دارد و اگر اين فاکتورها مدنظر باشد توجيه شرايط فعلي بازار تسهيل مي شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه طبق قانون مديريت شناور بازار ارز بهترين راهکار در شرايط فعلي است، افزود: طبق قانون بودجه مديريت شناور شده بازار ارز الزاماتي دارد که مي تواند در شرايط فعلي بهترين اهرم براي رصد و کنترل بازار باشد.

محجوب با تاکيد بر اينکه در شرايط سياسي خاص کنوني رشد قيمت ارز طبيعي است، تصريح کرد: مديريت اعمال شده بر بازار ارز از سوي بانک مرکزي مورد تاييد بوده و به نظر نمي رسد که بازار از دست مسئولان اين حوزه خارج شده باشد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه بحران جهاني و وضعيت اقتصادي ناشي از آن در قيمت فعلي ارز موثر است، گفت: در حال حاضر فاکتورهاي جهاني عامل نوسانات اخير ارز بوده و در آمريکا نيز اين نوع نوسانات رخ مي دهد.

وي با تاکيد بر اينکه بانک مرکزي کنترل بازار ارز را از دست نداده اما متناسب با شرايط قيمت را اداره مي کند، افزود: اينکه چرا قيمت ارز روند نزولي  را تجربه نمي کند به علت اين است که هنوز بحران ها فروکش نکرده از اين رو با کاهش بحران ها روند رو به نزول نرخ ارز را نيز شاهد خواهيم بود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ارز پديده خارجي بوده و کشورها به واسطه آن قدرت براي خريد و داد و ستد به دست مي آورند، تصريح کرد: اينکه حباب نرخ ارز کاهش يابد بيشتر بايد شرايط خارجي کنترل شود.