کاهش شعب فيزيکي بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1398/08/25

سخنگوي کميسيون حمايت از توليد ملي با مثبت ارزيابي کردن عملکرد بانک مرکزي در حوزه کاهش شعب فيزيکي بانک‌ها، گفت: وجود چنين شعبي در سراسر کشور مصداق دارايي‌هاي منجمد بانک‌ها است.

رحيم زارع در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزي در راستاي ساماندهي شبکه بانکي، گفت: خوشبختانه برچيده شدن شعب بسيار بانکي، يکي از اقداماتي است که مي تواند سرمايه در گردش بانک ها را افزايش دهد.

نماينده مردم آباده در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه با الکترونيکي شدن بسياري از امور در حوزه پولي و مالي ديگر نيازي به شعب فيزيکي بسيار در سطح شهرها نيست، افزود: وجود چنين شعبي در سراسر کشور مصداق دارايي هاي منجمد بانک ها است.

وي با تاکيد بر اينکه بانک ها بايد به سمت چابک سازي ساختارهاي خود حرکت کنند، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب نيز به ضرورت فروش اموال مازاد شبکه بانکي تاکيد دارند و اين نوع شعب نيز مصداق اين نوع اموال است.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه بانک ها با فروش شعب مازاد خود مي توانند سرمايه حاصل را در امر کمک به توليد و تسهيلات دهي بيشتر هزينه کنند، گفت: استفاده از تجربيات کشورهاي موفق در اين حوزه بايد مدنظر مسئولان باشد تا منابع حاصل از واگذاري اين نوع اموال در جاي درست هزينه شود.

زارع ادامه داد: با توج به کاهش حضور مشتري در شعب بانک ها بايد فکري براي ادغام بانک ها در يکديگر همانند شعب بانک هاي نظامي نيز صورت بگيرد. سخنگوي کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي يادآور شد: مجلس بارها در خصوص ساماندهي وضعيت بانک ها با هدف افزايش کارايي آنها تاکيد داشته و در اين راستا نيز از هيچ کمکي فروگذار نخواهد کرد.

گفتني است، تعداد شعب بانک‌هاي کشور از ۲۳ هزار و ۵۴۹ شعبه در پايان سال گذشته به ۲۳ هزار و ۱۱۱ شعبه در آبان ماه سال جاري رسيده که حاکي از جمع‌آوري ۴۳۸ شعبه در هشت‌ماهه سال جاري است.