پول‌هاي کثيف زير ذره‌بين پليس

تاریخ انتشار : 1398/06/11

سردار محمدرضا مقيمي در گفت وگو با ايسنادرباره اقدامات پليس امنيت اقتصادي در مقابله با پول هاي کثيف گفت: يک بخشي که ما به طور جدي به آن ورود کرده و برخورد با تخلفات آن جزو اولويت هاي ماست، بحث پولشويي است که با همکاري دولت و ديگر نهادها و دستگاه ها ازجمله دستگاه قضايي در حال انجام اقداماتمان هستيم. 

وي با بيان اينکه در اين زمينه همراهي دستگاه ها از جمله دولت بسيار مهم است، گفت: خوشبختانه دستاوردها و نتايج خوبي هم به دست آورده ايم.

رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا درباره مهمترين پرونده ها در اين حوزه نيز گفت: به طور کلي و نه فقط صرفا در موضوع پولشويي با توجه به اينکه پرونده هاي ما پرونده هاي کلاني است تا زماني که پرونده بسته نشود ما نمي‌توانيم جزئيات را اعلام کنيم. ضمن آنکه بعضا مسئولان کشوري هم خودشان هم در اين مورد مصاحبه مي کنند يا دادگاه هاي افراد متخلف برگزار مي شود و مردم از آن با خبر مي شوند.

سردار مقيمي ادامه داد: بنابراين اينکه پليس اقتصادي جزئيات پرونده اي را اعلام نکند، دليلش اين نيست که ما در آنها نقشي نداشته ايم، بلکه بسياري از پرونده هاي کلان با پيگيري هاي پليس نهايي شده و امروز دادگاه هاي آن در حال برگزاري است.

رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا درباره همکاري دولت با اين پليس نيز تصريح کرد: همکاري دولت با ما خوب بوده و ارتباطات خوبي داريم و هرکاري هم که دولت در اين زمينه داشته ما انجام داديم.

سردار مقيمي در مورد محل رسيدگي به پرونده هاي کلان اقتصادي نيز گفت: بخشي از پرونده ها در استان ها تشکيل و پيگيري مي شود، اما گاهي در مورد برخي ديگر از پرونده ها يک بخشي در استان و بخشي از آن هم در مقر مرکزي پليس امنيت اقتصادي ناجا رسيدگي مي شود.