مزاياي حذف ۴ صفر از پول ملي

تاریخ انتشار : 1398/05/12

شهباز نادري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با مثبت ارزيابي کردن اقدام بانک مرکزي در حذف چهار صفر از پول ملي، گفت: با اين اقدام ديگر استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره نياز نيست. نماينده مردم پاوه در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه ناامني در حمل مقادير زياد پول حتي براي مبادلات روزمره از مشکلاتي بوده که تاکنون با آن مواجه بوده ايم، افزود: با حذف چهار صفر از پول ملي بار رواني حاکم بر جامعه نيز با ساده سازي اعداد کاهش پيدا مي کند.

وي با تاکيد بر اينکه در کشور سالانه هزينه بسياري بابت استهلاک اسکناس از حيث نگهداري آن در حجم بالا ايجاد مي شود، تصريح کرد: در پي حذف صفرها از پول ملي علاوه بر تسهيل روند چاپ اسکناس نگهداري آنها نيز راحت تر از قبل خواهد شد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه قبل از حذف ۴ صفر از پول ملي هم مردم در معاملات خود از واژه ريال استفاده نمي کردند، گفت: ساده سازي معاملات و درک بهتر عمليات هاي مالي و بانکي براي مردم از ثمرات اين اقدام به موقع بانک مرکزي است.

نادري ادامه داد: خوشبختانه با حذف ۴ صفر از پول ملي معطل شدن در صف بانک‌ها و معضلات شمارش حجم بالاي اسکناس به حداقل ممکن خواهد رسيد. عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه بسياري از کشورهاي پيشرفته قبل از ما اقدام به حذف صفر از پول ملي خود کرده اند، گفت: با حذف چهار صفر از پول ملي شفاف سازي ساختار مالي کشور نيز رخ مي دهد.