طراحي مکانيزم بازگشت ارز حاصل از استخراج رمزارزها

تاریخ انتشار : 1398/05/06

مسعود خوانساري  در گفتگو با خبرنگار ايبِنا درباره تصويب استخراج رمز ارز در کميسيون اقتصادي دولت گفت: يکي از مهم ترين و بزرگترين مشکلاتي که کشور با آن مواجه است، اين است که با مسائل صفر و يکي برخورد مي کنيم؛ مسائل را يا آزاد مي کنيم يا ممنوع و هيچ راه حلي ارائه نمي کنيم.

وي با اشاره به متداول شدن استفاده از رمز ارزها در دنيا، تصريح کرد: در حال حاضر در برخي از کشورها براي استخراج رمزارزها يارانه و تشويقي مي دهند و با توجه به شرايطي که کشور در آن قرار دارد، ما نيز نبايد از دنيا در اين زمينه عقب بيفتيم.

رييس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به مصرف بالاي برق براي استخراج رمزارزها اظهار داشت: مي توان تعرفه مشخصي را براي مصرف برق رمز ارزها در نظر گرفت. همچنين مي توان مکانيزم هايي را درباره بحث بازگشت ارز حاصل از استخراج آن در نظر گرفت.

خوانساري تاکيد کرد: با اين حال برخورد حذفي با موضوع استخراج رمزارزها بسيار خطرناک و نگران کننده است و ما نبايد به اين موضوع صفر و يکي نگاه کنيم.

ارسال پيشنهادات اصلاحي بودجه بخش خصوصي به دولت

وي همچنين درباره ۳ پيشنهاد بخش خصوصي براي اصلاح ساختار بودجه (حذف يارانه هاي پنهان، حذف ارز ۴۲۰۰ توماني و کاهش بودجه شرکت هاي دولتي) گفت: اين پيشنهادات را در قالب نامه اي تنظيم کرده و به دولت ارسال خواهيم کرد.

رييس اتاق تهران خاطرنشان کرد: نمي دانيم که دولت تا چه اندازه به اين اصلاحات توجه و عمل کند ولي اميدوار هستيم که دولت حرف بخش خصوصي را بپذيرد.

  •