دسيسه صهيونيست ها براي اخلال در اينستکس

تاریخ انتشار : 1398/04/25

تهران- ايرنا- موسسه صهيونيستي شورات هادين رژيم صهيونيستي اذعان کرد که بر اساس طرحي تهيه شده قصد دارد با تنظيم دادخوستي در کشور فرانسه اموال مبادلاتي ايران از طريق اينستکس را توقيف کند.

تارنماي روزنامه صهيونيستي اسرائيل هيوم امروز با اعلام اين مطلب مدعي شد که، اين اقدام مؤسسه صهيونيستي مي‌تواند کار سازو کار مالي اروپا براي تجارت با ايران موسوم به اينستکس را دشوار کند.

"مرکز حقوقي شورات هادين اسرائيل" و همچنين خانواده‌هاي متأثر از حوادثي که مدعي "تروريستي" بودن آن هستند، به دنبال راهکارهايي براي توقيف اموال مبادلاتي ايران از طريق اينستکس مي‌باشند. اين خانواده‌ها مدعي هستند برخي بستگانشان در حملات نيروهاي مقاومت در سرزمين‌هاي اشغالي جان خود را از دست داده اند.

به نوشته اسرائيل هيوم، اين "خانواده‌ها" روز دوشنبه شکايتي را در يک دادگاه فرانسوي تنظيم و تمام پول، نفت يا اموال متعلق به ايران را به عنوان خسارت مطالبه خواهند کرد.

"شاکيان" اين پرونده مدعي هستند که در يک مورد ايران و سوريه از گروه حماس حمايت کرده تا در اکتبر ۲۰۱۴ عملياتي را در شهر قدس انجام دهند.

براساس برخي گزارش‌هاي سال ۲۰۱۷ ميلادي، مرکز حقوقي شورات هادين که وکالت اين افراد را براي توقيف اموال ايران بر عهده دارد رابطه‌اش با سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) افشا شده است.

آمريکا ارديبهشت سال گذشته در اقدامي يکجانبه از توافق هسته‌اي خارج شد و پس از آن تحريم‌هايي را عليه ايران اعمال کرد. آمريکا با اعمال تحريم‌ها تمام راه‌هاي مبادلاتي ايران براي خريد غذا و دارو را بست.

کشورهاي اروپايي در پي اين اقدام براي دور زدن تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا، تصميم به ايجاد يک ساز و کار مالي براي مبادله با ايران گرفتند. به اين ترتيب کانال ارتباطي اينستکس در پاريس و در چارچوب قوانين فرانسه ثبت و براي صادرات کالاهاي اروپايي به ايران شکل گرفت.