در تامين مايحتاج ماه مبارک رمضان نگراني وجود ندارد

تاریخ انتشار : 1398/02/21

مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران تاکيد کرد: جاي نگراني در بحث تامين مايحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد و به حد کافي کالا موجود است.

محمدعلي اسفناني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايلنا، درباره نظارت سازمان تعزيزات حکومتي بر بازار ماه مبارک رمضان و نگراني‌‌هاي مردم از افزايش قيمت برخي از کالاهاي پرمصرف در اين ايام گفت: هر سال در ماه مبارک رمضان مانند ساير ايام خاص ديگر برنامه‌ريزي‌هاي براي کنترل قيمت‌ها،‌ نظارت و پيگيري تخلفات بر بازار داريم که اين موضوعات را با جديت هرچه تمام‌تر دنبال مي‌کنيم.

از  ۹ ارديبهشت برنامه‌ريزي‌ و نظارت را آغاز کرديم

مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال در حالي آغاز شد که يک ذهنيتي  در مردم شکل گرفت مبني بر اينکه شايد برخي از اقلام مانند خرما و شکر با افزايش قيمت مواجه شوند، بنابراين از  ۹ ارديبهشت برنامه‌ريزي‌ و نظارت را آغاز کرديم.

قيمت مرغ را به همان نرخي که قبل از عيد اعلام شد، رسانديم

وي در خصوص نظارت بر کالاهاي اساسي اظهار داشت: توانستيم قيمت مرغ را به همان قيمتي که قبل از عيد اعلام شد، برسانيم و حتي در مواردي مشاهده شد مرغ کمتر از اين قيمت به فروش مي‌رسد. 

اين روزها قيمت گوشت هم با کاهش رو‌به‌رو است

اسفناني با بيان اينکه اين روزها قيمت گوشت هم با کاهش رو‌به‌رو است، گفت: با توجه به اينکه فصل پرورش و توليد دام شروع آغاز شده و وضعيت مراتع هم به لطف بارندگي‌هاي امسال خوب است بنابراين توليد بيشتري را خواهيم داشت که همين امر موجب مي‌شود در بازار گوشت شاهد قيمتي متناسب باشيم.

کشف مقادير قابل توجهي از خرما و شکر احتکار شده

وي ادامه داد:‌ درخصوص شکر و افزايش قيمت آن بين مردم نگراني‌هايي به وجود آمد و فضاي رواني را در جامعه رقم زد مبني بر اينکه با کمبود آن مواجه هستيم که با وارد کردن شکر هم اين نگراني‌ها برطرف شد.

مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران خاطرنشان کرد:‌ باتوجه به فضايي که پيش آمده بود، برخي ‌ها اقدام به احتکار شکر کرده بودند، بر اين اساس روز پنجشنبه گروهي از مأموران سازمان تعزيرات را به همراه  بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت به محل‌هايي که گزارش داده بودند کالاهاي اساسي مردم مخصوصا شکر و خرما در آن‌جا احتکار شده است، اعزام کرديم.

وي ادامه داد: برخي از صاحبان اين اماکن با مأموران و بازرسان هماهنگي‌هاي لازم را انجام دادند اما برخي ديگر خير که با دستور از سوي قوه قضائيه قفل آن‌ها باز شد و ما در اين اماکن مقدار قابل توجهي شکر و خرما کشف کرديم.

اسفناني ادامه داد: پس از کشف شکر و خرما در انبارهاي مذکور، اطلاعيه و آگهي‌هاي لازم داده شد و اين اقلام به قيمت دولتي به فروش رسيد.

نظارت بر بازار زولبيا، باميه، آش و حليم

وي افزود:‌ قيمت زولبيا و باميه هم به صورت مصوب اعلام شد که بر آن هم نظارت صورت مي‌گيرد. بر فروشگاه‌هايي هم که عرضه آش و حليم را انجام مي‌دهند، نظارت وجود دارد و مورد خاصي هم تاکنون مشاهده نشده است.

جاي نگراني در بحث تامين مايحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد

اسفناني تاکيد کرد: جاي نگراني در بحث تامين مايحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد و به حد کافي کالا موجود است.

مردم به اخبار فضاهاي غيررسمي توجه نکنند

وي با اشاره به اخباري که درخصوص گراني‌ها در فضاي مجازي مطرح‌ مي‌شود، بيان کرد: اين روزها شاهد يک بحث رواني در موضوع گراني‌ها هستيم که اگر کنترل شود، به مشکلي برنخواهيم خورد، از مردم عزيز خواهش مي‌کنيم به اخبار در فضاهاي غيررسمي خصوصا مباحثي که در فضاي مجازي دامن زده مي‌شود، توجه نکنند.

مردم تخلفات را به سازمان تعزيزات حکومتي گزارش دهند

اسفناني با بيان اين‌که يک عده سودجو و منفعت‌طلب براي اين‌که به سود کلان برسند نرخي را اعلام و بازار را متلاطم مي‌کنند، گفت: ما در سازمان تعزيرات در کنار مردم هستيم، هرجا و هر زمان مشاهده کردند که قيمت کالاي بيش از آنچه که مصوب است، به فروش مي‌رسد و انباري کالايي را احتکار کرده است، به سازمان تعزيزات حکومتي گزارش دهند قطعا ما ورود خواهيم کرد. 

وي تاکيد کرد:  گشت و نظارت‌هاي ما به صورت جدي ادامه خواهد داشت.

مجتمع بهارستان را به گشت‌هاي تعزيراتي اختصاص داده‌ايم

مديرکل تعزيرات حکومتي استان تهران ادامه داد: کار مهم و تاثيرگذار ديگري که در اين راستا انجام شد، اين است که مجتمع بهارستان را به گشت‌هاي تعزيراتي اختصاص داده‌ايم، هر روزه حداقل ۱۰ الي ۱۵ واحد گشت با کارشناسان مرتبط در سطح شهر حضور دارند.

وي خاطرنشان کرد: از ماه رمضان به عنوان يکي از ماه‌هاي ارزشمند خداوند ياد مي‌شود که بعد معنوي آن بر ساير ابعاد آن غالب است، دوست ندرايم  دغدغه معيشتي باعث کمرنگ شدن اين ماه شود.

با هر رفتاري که آرامش رواني جامعه را بهم بريزد برخورد مي‌شود

اسفناني در پاسخ به سوالي مبني بر اين که در فضاي مجازي شاهد پخش فيلم‌هايي از صفوف مردم براي خريد برخي از کالاها هستيم که همين امر به نگراني‌هاي مردم دامن مي‌زند،‌ آيا با افرادي که با قصد و نيت خاص دست به چنين‌ کارهاي‌مي‌زنند، برخوردي صورت مي‌گيرد يا خير، گفت: قطعا برخورد مي‌شود، با هر رفتاري که در فضاي مجازي باعث تشويش اذهان عمومي شده و موجب شود آرامش رواني جامعه بهم بريزد برخورد مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: در بسياري از موارد با جعل تصاوير برخي از اتفاقات را به گونه‌اي ديگر جلوه مي‌دهند و آن را به فضاي امروز جامعه منتسب مي‌کنند، اين افراد بايد بدانند پليس فتا ورود و قوه قضائيه با آن‌ها برخورد مي‌کنند.