احياي کارت سوخت در جلوگيري از قاچاق بنزين موثر است

تاریخ انتشار : 1398/02/17

نماينده مردم پاکدشت گفت: با مردم شفاف باشيم تا مردم وضعيت کشور را بدانند. به گونه‌اي عمل کنيم که مردم بدانند مسئولان به فکرشان هستند.

محمد قمي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي ايلنا،  درباره مخالفت مجلس با افزايش قيمت بنزين گفت: در جلسه اخير مجلس که به صورت غيرعلني برگزار شد آقاي نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه وضعيت بودجه کشور را توضيح داد و ميزان درآمدها، هزينه‌ها و کسري موجود را عنوان کرد.

وي ادامه داد: در آن جلسه آقاي زنگنه وزير نفت هم گزارشي از وضعيت صادرات نفت به نمايندگان ارائه داد. در اين زمينه نمايندگان هم سوالاتي داشتند که وزير نفت پاسخ داد.

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: راجع به مساله بنزين نظرات دولت با حضور نمايندگان‌شان گفته شد و نمايندگان مجلس هم نظرات خود را بيان کردند. پس از بحث‌هاي صورت گرفته در جلسه غيرعلني مجلس، نمايندگان نهايتا به اين نتيجه رسيدند که قيمت بنزين تغييري نداشته باشد و تنها کارت سوخت احيا شود.

اين عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار کرد: نمايندگان مجلس تاکيد داشتند که قيمت بنزين به همان روال گذشته باشد و گفتند ما مي‌توانيم کارت سوخت را دوباره به سيستم مصرف بنزين برگردانيم. دليل نمايندگان براي احياي کارت سوخت نقش موثر اين تصميم در مبارزه با قاچاق سوخت است. استفاده از کارت سوخت نقش بسزايي در کاهش قاچاق سوخت از کشور دارد.

 وي با اشاره به نظراتي که در رابطه با افزايش قيمت بنزين وجود دارد، گفت: در شرايط فعلي اقتصاد کشور ما که قبلا هم در رابطه با اين امر برنامه‌ريزي نکرده‌ايم بهتر است که قيمت بنزين و ساير حامل‌هاي انرژي افزايش پيدا نکند چرا که وضعيت اقتصادي مردم در حال حاضر خوب نيست.

نماينده مردم پاکدشت تصريح کرد: اگر قيمت بنزين و ساير حامل‌هاي انرژي بالا برود افزايش تورم را شاهد خواهيم بود که باعث پيدايش مشکلاتي مازاد در اقتصاد کشور مي‌شود به هر حال مجلس با اين افزايش قيمت مخالفت کرد.

قمي در پاسخ به اين سوال که با توجه به تحريم آمريکا و خسارات سيل که ابتداي امسال به کشور وارد شد دولت چگونه مي‌تواند بدون تکيه بر صندوق ذخيره ارزي کسري بودجه را جبران کند؟، گفت: راه حل اين است که کشور از هزينه‌هاي خود کم کند و جلوي اقدامات و فعاليت‌هاي غيرضروري را بگيرد تا بتواند از اين محل درآمدي کسب کند.

اين نماينده مجلس دهم با بيان اينکه با کاهش هزينه‌ها مي‌توانيم بخشي از خسارات سيل را جبران کنيم، اظهار کرد: در نهايت همان‌طور که مقام معظم رهبري گفتند نگاهمان بايد به گونه‌اي باشد که برداشت از صندوق ذخيره ارزي را در گام‌هاي بعد و تنها در صورت لزوم مورد استفاده قرار دهيم.

 وي با اشاره به ضرورت توجه به معيشت و اقتصاد مردم خاطرنشان کرد: در اين امر بايد ابتدا با مردم شفاف باشيم تا مردم وضعيت کشور را بدانند. بايد به گونه‌اي عمل کنيم که مردم بدانند مسئولان به فکرشان هستند.

نماينده مردم پاکدشت با بيان اينکه مسئولان بايد مثل مردم زندگي کنند، گفت: بايد بدانيم که اين شرايط براي انقلاب اسلامي پيش آمده است، مردم هم انقلاب و اسلام را دوست دارند در نتيجه بايد باور داشته باشيم همانطور که در جنگ تحميلي با مقاومت در برابر آمريکا پيروز شديم، در جنگ اقتصادي هم مي‌توانيم پيروز شويم.