نظام بانکي بايد با استقلال و نظارت بانک مرکزي پيش برود

تاریخ انتشار : 1398/01/17

امام جمعه موقت با بيان اينکه بايد با فساد مبارزه قاطع و جدي داشت، اظهار داشت: نظام بانکي کشور بايد با استقلال و نظارت دقيق بانک مرکزي پيش برود و همه در خدمت توليد قرار بگيرند.

به گزارش ايبِنا، حجت اسلام و المسلمين سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: توليد کليدواژه برون رفت از تنگناهاي اقتصادي و اجتماعي و تبديل شدن ايران اسلامي به قدرت بزرگ تعيين کننده آسيا است. بايد با فساد مبارزه قاطع و جدي داشت. بايد نظام بانکي کشور با استقلال و نظارت دقيق بانک مرکزي پيش برود و همه در خدمت توليد قرار بگيرند.

وي ادامه داد: در اين تحولات اقليمي در ۱۳ روز اول سال حدود ۹۰ ميليارد متر مکعب بارش داشتيم. در سال‌هاي آب و هواي معمولي در طول سال آبي کشور حدود ۴۰۰ ميليارد متر مکعب بارش داريم. اگر کار بزرگ انقلاب و فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهاي کشور نبود چه مي‌شد. هنگام پيروزي انقلاب ۱۹ سد داشتيم.

ابوترابي‌فرد گفت: حضور و مديرت سپاه و ارتش با فرماندهي معظم قوا راه را براي مديريت اين سيل هموار کرد.

وي با اشاره به فوايد افزايش سطح آبي کشور گفت: قطعاً براي اقتصاد ايران، توليد برق کشور، از بين رفتن ريزگردها، پر شدن تالاب‌ها و درياچه اروميه و تحول در کشاورزي نقش مهمي ايفا مي‌کند.

وي ادامه داد: بايد ملت بزرگ ايران همانند مردم شريف شيراز که بعد از سيل خانه‌هاي شان را به روي سيل زدگان گشودند، در خدمت برادران و خواهران خود باشند. اين کار بزرگ بايد تداوم پيدا کند. بگذاريد دولتمردان دور از اخلاق و انسانيت آمريکا بفهمند ملتي که انقلاب را پاس‌داشته است با اقتدار از اين چالش‌ها عبور مي‌کند.

توليد؛ کليد واژه برون رفت از تنگناي اقتصادي

ابوترابي فرد يادآور شد: توليد کليدواژه برون رفت از تنگناهاي اقتصادي و اجتماعي و تبديل شدن ايران اسلامي به قدرت بزرگ تعيين کننده آسيا است. امروز با همه مشکلات و تنگناها جزء بيست اقتصاد اول دنيا هستيم اما اين زيبنده انقلابي نيست که در عرصه سياسي قدرت تعيين کننده جهان است. قدرت‌هاي بزرگ در يک طرف ميز مي‌نشينند و مقابل آن قدرت ايران قرار مي‌گيرد. اين اقتدار و وزن سياسي و علمي کشور است.

وي خطاب به مسئولين دولتي گفت: دولتمردان ما براي توليد به نقشه راه نياز دارند. مي‌خواستم به موضوع پتروشيمي بپردازم اما در خطبه ديگري صحبت خواهم کرد. کارآفرينان کساني که امروز در عرصه اقتصادي فعال هستيد کالاهايي که صادر مي‌شود بايد ارز آن در خدمت اقتصاد قرار بگيرد.

  •