پرونده دستمزد ۹۸ بسته شد

تاریخ انتشار : 1397/12/28

شوراي عالي کار پس از ۱۲ ساعت چانه‌زني فشرده با تعيين درصد ساير سطوح مزدي به کار خود پايان داد.

به گزارش ايسنا، دستمزد ساير سطوح مزدي عمدتاً به صورت ترکيبي از درصد و رقم ثابت تعيين مي‌شود و مربوط به شاغلان با سابقه‌اي است که دريافتي آنها بيش از حداقل حقوق يک ميليون و صد و دوازده هزار توماني سال ۹۷ است.

اعضاي شوراي عالي کار در دويست و هشتاد و دومين نشست خود در خصوص افزايش درصد ساير سطوحمزدي به توافق رسيدند. بر اساس مصوبه ۲۸ اسفند ماه شوراي عالي کار ساير سطوح مزدي به ميزان ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان رقم ثابت ماهانه تعيين شد. براي سال ۹۷ اين رقم ۱۰.۴ درصد به اضافه روزانه ۲،۸۲۰ تومان معادل ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه تصويب شده بود.

سال گذشته به دليل طولاني شدن مذاکرات مزد، شوراي عالي کار تصميم‌گيري درباره ساير سطوح مزدي کارگران را به بعد از تعطيلات عيد موکول کرد و سرانجام در مورخ ۲۲ فروردين ماه سال ۱۳۹۷، پايه سنوات کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بيش از يک سال سابقه کار را روزانه ۱،۷۰۰ تومان تعيين کرد.

به گزارش ايسنا، حداقل دستمزد کارگران اسفند ماه سال گذشته يک ميليون و ۱۱۲ هزار تومان تصويب شد که به دنبال افزايش ۳۶.۵ درصدي دستمزد در نشست امسال با افزايش ۴۰۰ هزار توماني به يک ميليون و ۵۱۷ هزار تومان رسيد.

افزايش ۴۰۰ هزار توماني حداقل دستمزد کارگران در حالي به تصويب شوراي عالي کار رسيد که پيش از اين مجلس افزايش چهارصد هزار توماني حقوق کارمندان در سال ۹۸ را تصويب کرده بود.