موظف به تامين کالاهاي استراتژيک مردم شديم

تاریخ انتشار : 1397/12/21

رئيس سازمان برنامه و بودجه به تأمين کالاهاي استراتژيک مردم اشاره کرد و افزود: موظف شديم که انبارهاي کشور را از کالاهاي استراتژيک پر کنيم، اين کالاها را مرتب تعويض مي‌کنيم که فاسد نشوند.

به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت شب گذشته ۲۰ اسفند، در نشست فعالان اقتصادي استان خراسان جنوبي با بيان اينکه سازمان برنامه و بودجه طبق قانون مسئول راهبري و رصد توسعه کشور است، گفت: قيمت تضميني گندم در سطح کشور در شوراي اقتصاد از رقم ۱۴۷۰ به ۱،۷۰۰ تومان افزايش يافته است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: صندوق توسعه ملي با اساسنامه‌اي که از سوي رهبر ابلاغ شده اداره مي‌شود و ضوابطي براي پرداخت منابع دارد و اين آمادگي را اعلام مي‌کنم حتي تا همين سقف (۲۰۰ ميليون دلار مطالبه استان) را در حوزه‌هاي مختلف طلب کنيم.

نوبخت تصريح کرد: اين آمادگي را داريم اگر طرح‌ها توجيه‌دار باشد اين تسهيلات را پرداخت کنيم چرا که اعتقاد ما اين است استان از ظرفيت‌هاي لازم برخوردار است.

وي خطاب به نمايندگان مجلس در استان، ادامه داد: هرچند فشارهاي مردمي و مطالبه‌گري‌ها بر روي شما است اما بايد نحوه بيان بهتري داشت چرا که در آيات قرآن نيز بر حرف زدن احسن تاکيد شده و به جاي تحقير، همديگر را تشويق کنيم؛ حتي در زمان مجادله نيز بايد با احسن با يکديگر صحبت کنيم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مي‌توان تمام مسائل را بيان کرد بدون اين که طرف مقابل را تحريک کنيم و به نحوه متناسب حرف‌هايمان را بزنيم.

نوبخت با بيان اينکه مبلغ ۱۴ ميليارد دلار براي سال آينده و همچنين امسال نيز مبلغ ۱۳ ميليارد دلار قرار است براي مردم از محل ۶۰ هزار ميليارد دلار دولت برداشت شود، اظهار کرد: قرار نيست دولت از ۶۰ هزار ميليارد تومان خود صرف نظر کند، دلاري که هر يک ريال آن براي ما نسبت به گذشته بسيار ارزش دارد را در اختيار مردم قرار داده اما آنچه به سفره مردم مي‌رسد با قيمت غير ارز ترجيحي بيايد يا اين نکته تلخ و سختي که شنيدن آن دشوار است و دام مولد از کشور خارج شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه با تمام دشمني‌ها بايد از نظر امنيت غذايي کشور ضريب بالايي داشته باشيم، گفت: دشمنان براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي ايران از هر راهي استفاده مي‌کنند.

وي گفت: طي يک سال آينده ۱۰ هزار واحد مسکوني در استان خراسان جنوبي احداث خواهد شد و حداقل ۵۰۰ ميليارد تومان در بخش مسکن استان سرمايه‌گذاري مي‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: مبلغ ۹۴۰ ميليارد تومان براي زيرساخت‌ها و توسعه استان طي برنامه کوتاه مدت دو ساله در نظر گرفتيم که حداقل ۵۴۰ تا ۵۶۰ ميليارد تومان آن براي راه و راه آهن است.

وي با اشاره به اختصاص تسهيلات به حوزه‌هاي صنايع، کشاورزي، خدمات و گردشگري، يادآور شد: براي اين حوزه‌ها نيز ۷۰۶ ميليارد تومان اختصاص يافته است.