نرخ تورم مصرف‌کننده در بهمن‌ماه ۲۳.۵ درصد شد

تاریخ انتشار : 1397/12/08

شاخص قيمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌هاي هزينه‌اي بهمن ۹۷ منتشر شد.

به گزارش ايبِنا، بر اساس اعداد مربوط به تورم در ميان دهک‌هاي مختلف هزينه‌اي، فاصله تورمي دهک‌ها در اين ماه به ٢،٨ درصد رسيد که نسبت به ماه قبل (٢.٧ درصد) ٠.١ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد. فاصله تورمي در گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» نسبت به ماه قبل ٠.٦ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهاي غير خوراکي و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.

نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٣٩٧ برابر ٢٣،٥ درصد است که در دهک‌هاي مختلف هزينه‌اي در بازه ٢٢.٥ درصد براي دهک اول تا ٢٥.٣ درصد براي دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغييرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» بين ٢٩.٧ درصد براي دهک اول تا ٣٣.٠ درصد براي دهک دهم است. هم چنين اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهاي غير خوراکي و خدمات» بين ١٦.٧ درصد براي دهک اول تا ٢٣.٦ درصد براي دهک دهم است.

بر اساس اعداد مربوط به تورم در ميان دهک‌هاي مختلف هزينه‌اي، فاصله تورمي دهک‌ها در اين ماه به ٢،٨ درصد رسيد که نسبت به ماه قبل (٢.٧ درصد) ٠.١ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد. فاصله تورمي در گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» نسبت به ماه قبل ٠.٦ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهاي غير خوراکي و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.