۳ هدف مهم اقتصادي دولت

تاریخ انتشار : 1397/11/13

وزير اقتصاد گفت: رويکرد جدي دولت اين است تا از مسير کاهش تورم، افزايش توليد و اشتغال را محقق کند.

به گزارش ايبِنا، فرهاد دژپسند در جلسه شوراي گفتگو و نشست هم انديشي فعالان اقتصادي و تجار سيستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، گفت: جنوب شرق و شرق کشور به ويژه سيستان و بلوچستان از نظر زيرساخت ها محروم هستند و به برکت انقلاب اسلامي تحول بنيادي در سرمايه گذاري دولت در اين استان ايجاد شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: رونق سرمايه گذاري و توليد، رويکرد جدي دولت است تا از اين مسير شاهد کاهش تورم، افزايش توليد و اشتغال در کشور باشيم. دژپسند تصريح کرد: سيستان و بلوچستان از ظرفيت هاي فراواني نظير تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزي و غيره برخوردار است که مي توان با سرمايه گذاري در اين بخش ها، توسعه، اشتغال و توليد را براي منطقه به ارمغان آورد.

وي با بيان اينکه سيستان و بلوچستان همچنين از سرمايه انساني مطلوبي نيز برخوردار است گفت: اگر برنامه راهبردي مناسب براي استان تدوين و بر روي آن نظارت و پيگيري لازم صورت گيرد مي توان شاهد پيشرفت اين نقطه از ايران اسلامي بود.

وزير اقتصاد با بيان اينکه هدف دولت، با حمايت از توليد و سرمايه گذاري، کمک همه جانبه به مردم است اظهار داشت: بهبود فضاي کسب و کار، کاهش آسيب هاي نظام مالياتي و گمرک با رويکرد ايجاد رونق و تسهيل شرايط کسب و کار مورد توجه قرار دارد.

دژپسند تاکيد کرد: سيستان و بلوچستان با برخورداري از فرصت قرار گرفتن در منطقه مرزي و داشتن تنها بندر اقيانوسي کشور و دسترسي به بازارهاي آسياي ميانه مي تواند سرمايه هاي خارجي را با سودآوري خوب جذب کند؛ راه موثر براي رفع شکاف سرمايه و ايجاد موتور رشد منطقه، سرمايه گذاري خارجي در سيستان و بلوچستان است.

وي افزود: تنها منابع دولتي  سبب رفع مشکلات سيستان و بلوچستان نمي شود، بلکه همت و بسيج همه ي افراد و بخش خصوصي را مي طلبد. دژپسند با بيان اينکه سيستان و بلوچستان هم اينک در رده هاي نخست جذب سرمايه گذاري خارجي در کشور قرار دارد گفت: مي توان ضمن جلب نظر سرمايه گذاران خارجي با استفاده از تسهيلات بانکي و منابع صندوق توسعه ملي و ترکيب اين سرمايه ها، توسعه اين استان را رقم زد. دژپسند با اشاره به تسهيلات اعطايي بانک ها در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي در اين استان پرداخت شده است.

وزير اقتصاد با اشاره به سرمايه گذاري در سيستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رمز جهش اقتصاد سيستان و بلوچستان سرمايه گذاري است و ضروري است تا يک دروازه مشترک بين ايران و پاکستان ايجاد شود.