تعيين تکليف اورژانسي کالاهاي انباشته شده در بنادر

تاریخ انتشار : 1397/10/10

گمرک ايران از اقدام اورژانسي براي تعيين تکليف کالاهاي انباشته شده در بنادر خبر داد و اعلام کرد: تيم فني دفاتر ستادي گمرک از شنبه در بندر شهيدرجايي مستقر مي‌شود.

به گزارش ايبِنا، اين پيشنهاد با توجه به ضرورت بررسي ميداني مشکلات و اقدامات فوري در فرآيند ترخيص از سوي مهرداد جمال ارونقي معاون جديد فني و امور گمرکي مطرح و با استقبال مهدي ميراشرفي رييس کل گمرک ايران همراه شده و قرار است رياست اين تيم را معاون فني و امور گمرکي بر عهده بگيرد.

معاون فني و امور گمرکي در اين خصوص گفت: اين اولين پيشنهاد کاري من به رييس کل گمرک بود و با توجه به تاکيد معاون اول رييس جمهور و وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين رييس کل گمرک ايران مبني بر تعيين تکليف کالاهاي انباشته شده در بنادر، پيشنهاد شد تيم فني دفاتر ستادي گمرک ايران در اسرع وقت در بندر شهيدرجايي به عنوان مهم ترين بندر تجاري کشور استقرار داشته باشند که اين پيشنهاد اينجانب مورد استقبال و پذيرش رييس کل گمرک ايران واقع شد.

وي افزود: به همين منظور، من به همراه مديران و معاونين دفاتر ستادي از شنبه هفته آينده در گمرک شهيد رجايي حضور مي‌يابيم و مشکلات و مسائل گمرک مذکور را به عنوان نمونه‌اي بارز از مشکلات گمرکات کشور مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

ارونقي گفت: با اعلام اين موضوع انتظار داريم صاحبان کالا و مراجعين هرگونه مشکلي در روند انجام تشريفات کالاهاي خود در تمامي رويه هاي گمرکي دارند به اينجانب منعکس يا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به اين مشکلات رسيدگي و در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غير اينصورت نسبت به پيگيري آنها از مراجع ذيربط اقدام شود.