بايد فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي را شکار کرد

تاریخ انتشار : 1397/08/23

وزير امور اقتصادي و دارايي بر «شکار عقاب گونه فرصت هاي جذب سرمايه گذاري خارجي» تاکيد کرد و گفت: بايد با پرواز در بالاترين ارتفاع، مناسب ترين فرصت هاي سرمايه گذاري را شناسايي و جذب کنيم.

به گزارش ايرنا از تارنماي وزارت امور اقتصادي و دارايي، «فرهاد دژپسند» امروز (سه شنبه) در نشست هيات سرمايه گذاري خارجي که در سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران برگزار شد، افزود: بکارگيري از ظرفيت هاي قومي، بومي، ديني و مذهبي در سرمايه گذاري خارجي بسيار کمرنگ بوده و بايد با استفاده از اين فرصت ها و ظرفيت ها، سرمايه گذاري به سمت اقتصاد ايران هدايت شود.
دژپسند در اين نشست که معاونان وي، مديران کل امور اقتصادي و دارايي استان ها، نمايندگان بخش تعاون و برخي مديران دستگاه هاي اجرايي کشور حضور داشتند، بر ضرورت کاهش فاصله جلب تا جذب سرمايه خارجي و بررسي شکاف بين آنها تاکيد کرد.
اين مسوول اضافه کرد: ايجاب استفاده از سرمايه خارجي فقط به موضوع تامين مالي محدود نيست؛ بلکه بر انتقال فناوري و محرک موتور اقتصاد کشور نيز تاکيد دارد.
وي ادامه داد: براي اينکه به حداقل سهم خود در اقتصاد بين الملل برسيم، بايد از حداکثر توان بخش دولتي و خصوصي کشور استفاده کنيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي يکي از معيارهاي انتخاب مديران کل امور اقتصادي و دارايي استان ها و شاخص ارزيابي مديران را برنامه ها براي جلب و جذب سرمايه گذاري خارجي و ميزان تحقق آن دانست و اضافه کرد: به سبب خدمتي که سرمايه گذاران به مردم براي توليد و اشتغال مي کند بايد آنان را محترم شمرد.
به گزارش ايرنا، جذب سرمايه هاي خارجي از بندهاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوي رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نيز «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال» بود.