ابلاغيه دستمزدي دولت به ۷ دستگاه

تاریخ انتشار : 1397/08/20

تصويبنامه هيات وزيران در زمينه واريز کمک جبراني به کارکنان با مجموع پرداختي ماهيانه کمتر از سي ميليون ريال با امضاي معاون اول رييس جمهور عملياتي مي‌شود.

به گزارش ايبِنا، در تصويب نامه هيات وزيران که به امضاي اسحاق جهانگيري؛ ‌معاون اول رييس جمهور رسيده و توسط مرکز پژوهش هاي مجلس منتشر شده، خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزي، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران آمده است:

هيات وزيران در جلسه ۱۳۹۷.۰۸.۰۲ به پيشنهاد مشترک وزارتخانه هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب کرد:

۱ـ سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است براي کارکنان رسمي و پيماني کشوري و لشکري، کارکنان قراردادي و شرکتي و مستمري بگيران صندوق هاي بازنشستگي کشوري، لشکري و حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد و ساير صندوق ها که مجموع پرداختي ماهيانه به آنها کمتر از سي ميليون ريال است، کمک جبراني از طريق حساب هاي بانکي مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واريز کند.

۲ـ منابع مالي مورد نياز اين تصويب نامه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمايت غذايي از گروه هاي کم درآمد جامعه تامين مي شود.

۳ـ مسئوليت و چگونگي اجراي اين تصويب نامه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

دکتر حسن روحاني؛ رييس جمهور نيز روز گذشته بعد از پايان جلسه سران قوا گفت: دولت اولين بسته حمايت غذايي خود را در ماه آبان به افرادي که در فشار بيشتري هستند، پرداخت مي کند.

وي خاطرنشان کرد که تا پايان سال جاري نيز در چندين نوبت بسته هاي حمايت غذايي به اقشار آسيب پذير و مردم پرداخت خواهد شد تا بتواند مقداري از فشارهاي اقتصادي را جبران کند. رييس جمهور همچنين اعلام کرد که در بودجه سال آينده براي حقوق و دستمزد نيز تدابيري اتخاذ شده که تا حدي بتواند مشکلات اقتصادي را جبران کند.