467 ميليارد تومان قرارداد در بندر چابهار امضا شد

تاریخ انتشار : 1397/08/19

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: 467 ميليارد تومان قرارداد سرمايه گذاري در زمينه فعاليت هاي پشتيباني و لجستيکي از ابتداي سالجاري تاکنون در بندر چابهار امضا شده است.

بهروز آقايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بندر چابهار در تعاملات اقتصادي و تجاري منطقه اي و بين المللي نقش مهمي دارد و بندري مهم و مسيري کم هزينه براي دسترسي کشورهاي محصور در خشکي نظير افغانستان به آبهاي آزاد است.
وي بيان کرد: سرمايه گذاري بيش از يک ميليارد دلاري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در تکميل فاز نخست بندر شهيد بهشتي چابهار با ايجاد زيرساخت هاي بندري و تامين تجهيزات استراتژيک تخليه و بارگيري نمونه اي از توجهات و اهميت به اين بندر راهبردي است.
مدير کل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان افزود: انتقال و ترانزيت محموله هاي گندم و حبوبات به وزن 110 هزار تن از طريق بندر چابهار به افغانستان نمونه اي از اهميت اين کشور در استفاده از حمل و نقل دريايي اين بندر است.
وي ادامه داد: در فاصله کمتر از پنج ماه کل ميزان کالاي ترانزيتي معادل 6 برابر آمار ترانزيت از طريق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.
آقايي بيان کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مشهور است و با استثنا شدن از تحريم هاي آمريکا جايگاه بين المللي آن بيش از پيش ارتقا پيدا کرده است.
وي افزود: فعاليت هاي عمراني و هزينه هاي زيرساختي انجام شده در چهار سال گذشته در تاريخ 35 ساله ساخت بندر چابهار بي سابقه بوده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان چابهار با ارتفاع از سطح دريا هفت متر، متشکل از سه شهر چابهار، نگور و پلان و سه بخش دشتياري، پلان و مرکزي، داراي 2 بندر مهم تجاري و پنج بندر صيد و صيادي و جمعيتي بالغ بر 283 هزار و 204 نفر و مساحتي معادل 9 هزار و 739 کيلومتر مربع در منتهي اليه جنوب شرقي کشور واقع شده است.