حرف سرمايه گذار خارجي را نزنيد که نبوده و نيست

تاریخ انتشار : 1397/08/09

مديرعامل منطقه آزاد کيش با بيان اينکه سرمايه گذار خارجي در جزيره در گذشته حضور نداشته و الان هم نيست، گفت: با وجود تمام اين تحولات اقتصادي در تابستان امسال 12.5 درصد افزايش گردشگر و 4.5 درصد هم افزايش در ضريب اشغال هتل‌ها را تجربه کرديم.

محمد ابراهيم انصاري لاري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي درباره شرايط سرمايه گذاري در منطقه آزاد کيش، اظهار داشت: در جذب سرمايه گذاري داخلي نسبت به شرايط اقتصادي کشور موفق بوديم و عمليات اجرايي چند پروژه با حضور بخش خصوصي به زودي شروع مي‌شود.

وي افزود: مراحل مطالعاتي اين پروژه‌ها به اتمام رسيده است و حجم ريالي اين تعداد پروژه حدود 2 هزار ميليارد تومان است.  

مديرعامل منطقه آزاد کيش با بيان اينکه در اين مدت هيچ سرمايه‌اي از جزيره خارج نشده است،‌ گفت: وقتي اداره امور منطقه را در دست گرفتم پروژه‌هاي معطلي وجود داشت و برخي از پروژه و طرح‌ها فعال و برخي ديگر غير فعال بودند. عده‌اي از سرمايه گذاران کيش را ترک کرده بودند که با مذاکراتي توانستيم مشکل برخي از سرمايه‌گذاران را رفع و آنها را به منطقه بازگردانيم.

انصاري لاري ادامه داد: به عده‌اي از سرمايه گذاران دسترسي نداشتيم و برخي از سرمايه گذاران کيش را ترک کرده بودند و ما را با پروژه‌ها، مردم و مشکلات تنها گذاشتند.

وي تاکيد کرد: در اين مدت با تغيير شرايط اقتصادي خوشبختانه ريزش سرمايه در منطقه آزاد کيش نداشتيم.  

مديرعامل منطقه آزاد کيش درباره جذب سرمايه گذاران خارجي اظهار داشت: حرف سرمايه گذار خارجي را نزنيد. هيچ گاه سرمايه گذار خارجي در منطقه حضور نداشته و الان هم نيست. البته اجراي يک پروژه با سرمايه گذاري خارجي مطرح است که ممکن است به نتجه برسد و ممکن است نرسد.

انصاري لاري درباره ميزان ورود گردشگر به کيش با توجه به افزايش قيمت هزينه‌هاي سفر در طول چند ماه گذشته ناشي از افزايش قيمت ارز گفت: با وجود تمام اين تحولات اقتصادي در تابستان امسال 12.5 درصد افزايش گردشگر و 4.5 درصد هم افزايش در ضريب اشغال هتل‌ها را تجربه کرديم.

وي ادامه داد: در اين مدت با مشوق‌هايي مانند ارايه کارت هديه به مسافران،‌ کنترل قيمت بليت هواپيما و همکاري هتل‌ها نه تنها کاهش در ورود گردشگري را نداشتيم بلکه ورود مسافر رشد هم داشت.