پکن حامي اقتصادي ايران است

تاریخ انتشار : 1397/07/07

رسانه‌هاي چين گزارش کردند اين کشور با اقتدار از برنامه‌هاي تجاري با ايران حمايت مي کند و در اين زمينه نيز مواضع خود را به صورت شفاف در سازمان ملل طرح کرده است.

به گزارش ايبِنا، رسانه هاي چين از جمله تلويزيون دولتي اين کشور در گزارشي اعلام کرد تجارت عادي با ايران در دستور کار چين است و مسئولان کشور نيز با جديت بر اين موضوع تاکيد کرده‌اند.

روزنامه گلوبال تايمز چين از ارگان‌هاي مهم خبري دولت اين کشور نيز سرمقاله خود را به پشتيباني از برنامه تجاري چين با ايران اختصاص داده است.

در اين مطلب آمده است روابط عادي تجاري با ايران بايد مورد حمايت قرار گيرد پکن اين موضع را دنبال مي‌کند و با اعمال تحريم‌هاي يکجانبه و زيرپا گذاشتن چند جانبه گرايي مخالف است.

در همين حال خبرگزاري شينهوا نيز گزارش کرده است از نگاه دولتمردان چين برنامه تجارت عادي با ايران که اروپا نيز در دستور کار قرار داده مورد حمايت پکن است.

گلوبال تايمز هم نوشت چين از برنامه ساختاري و سامانه پرداختي ويژه اروپا براي تعاملات تجاري با ايران و استمرار خريدهاي نفتي استقبال مي‌کند.

اين روزنامه نوشته است هر چقدر دولت آمريکا بخواهد بر تحريم هاي يکجانبه عليه ايران و تجارت کشورهاي ديگر با تهران اصرار ورزد به همان اندازه چين، اروپا و روسيه به يکديگر نزديکتر مي شوند و مبادلات را با ايران ادامه مي دهند و مقابل آمريکا مي ايستند.

گلوبال تايمز ادامه داده است بخصوص آنکه حالا نيز مشکلات تجاري زيادي ميان چين و آمريکا بوجود آمده و مسايل سياسي چون تايوان هم وجود دارد.