ترامپ ۲۰۰ ميليارد دلار تعرفه بر روي کالاهاي چين وضع کرد

تاریخ انتشار : 1397/06/27

دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا يک بسته افزايش تعرفه ۲۰۰ ميليارد دلاري ديگر را براي کالاهاي چيني اعمال کرد.

به گزارش خبرنگار ايبِنا به نقل از رويترز، دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا با اعمال ۲۰۰ ميليارد تعرفه واردات بر روي کالاهاي چيني که با خاک ايالات متحده وارد مي شوند گلوله ديگري را به سمت صحنه نبرد جنگ تجاري واشنگتن-پکن روانه کرد.  

در همين حال واردات شمار ديگري از کالاهاي وارداتي چيني به آمريکا مشمول تعرفه ۱۰ درصدي شدند که ارزش آنها تقريبا ۲۰۰ ميليارد دلار است. پيش از اين ترامپ از روبرت لايتيزر نماينده تجاري آمريکا خواسته بود که مطالعه بر روي اعمال تعرفه بر روي چه نوع از کالاهاي چيني را براي وضع تعرفه بين ۱۰ تا ۲۵ درصد در دستور کار خود قرار دهد.  

همچنين انتظار مي رود تعرفه ها تا پايان سال جاري ميلادي به ۲۵ درصد افزايش پيدا کند. البته سخنگوي وزارت خارجه چين اعلام کرد که پکن اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.

بلومبرگ انگليسي در گزارشي ديگر به نقل از ۲ منبع آگاه که خواستند نامي از آنها برده نشود، نوشت: آن دسته از کالاهايي که مشمول تعرفه نمي شوند شامل محصولات شرکت اپل، Fitbit و اسپيکرهاي Sonos هستند.

بر پايه اين گزارش، دونالد ترامپ در هشتم ماه مي سال جاري ميلادي هشدار داده بود که به دنبال وضع تعرفه هاي سنگين ممکن است قيمت محصولات اپل افزايش پيدا کند؛ اما يک راه حل ساده هم براي آن عنوان کرده بود که محصولات اپل به جاي اينکه در چين توليد شوند در آمريکا ساخته شوند و ماليات آن ممکن است صفر باشد و در حقيقت ماليات انگيزشي دنبال شود.

ترامپ اعلام کرد که مبالغ زيادي به بودجه آمريکا سرازير خواهد شد. همچنين منتقدين بر اين باور هستند که تعرفه ها منجر به افزايش ماليات در آمريکا مي شود: به دليل اينکه اين موضوع قيمت کالاهاي مصرفي را در ايالات متحده بالا مي برد.