دستور ويژه وزيراقتصاد به گمرکات

تاریخ انتشار : 1397/05/06

وزير امور اقتصادي و دارايي از دستور ويژه به گمرکات کشور براي رفع مشکل توليد خبر داد و افزود:شنبه، مديران گمرک و سازمان امور مالياتي در وزارت اقتصاد حضور مي يابند.

به گزارش ايبِنا، مسعود کرباسيان، وزير امور اقتصادي و دارايي در يادداشتي اينستاگرامي نوشت: دردناک ترين تصوير براي دولت اين است که چرخ هاي کارخانه اي به دليل مشکل تامين مواد اوليه از حرکت بازايستد، کارگري بيکار شود، سفرهاي خالي بماند و سرمايه اي بر باد رود. کارآفريني برايم درد دل مي کرد که به چه سختي و با چه زحمتي مواد اوليه کارخانه اش را تهيه کرده و نگران است که پشت درهاي ورودي کشور معطل بماند.

کارآفرينان مولد و شناسنامه دار بايد حمايت دولت و وزارت اقتصاد را در کنار خود احساس کنند و قطعا هم تمام مجموعه هاي مديريتي وزارت اقتصاد مکلف اند که به قيد فوريت و بدون فوت وقت به وضعيت واحدهاي توليدي رسيدگي هاي لازم را انجام دهند و از گمرکات سراسر کشور خواسته ام که باتوجه به تخصيص ارز توسط دولت جهت تامين کالاهاي توليدي، هرچه زودتر پيش اظهاري قبل از ورود کالا عملياتي و از روش نسيه بري و ضمانتنامه نيز استفاده شود تا خريد مواد اوليه براي کالاهاي توليدي با وقفه مواجه نباشد.

طبق اين دستور گمرکات مي دانند که تامين کالا براي واحدهاي توليدي از اولويت خاصي برخوردار است. ما از اين پس مديران کل استاني و ناظران موظفند به منظور رفع مشکلات موجود، با مديران واحدهاي توليدي و بازرگانان جلسه گذاشته و نتيجه را در قالب گزارش هفتگي اعلام کنند. پيش از اين هم آنها مکلف شده بودند که هيچ تصميمي را و بدون مشورت با بخش خصوصي به انجام نرسانند. همچنين فردا شنبه، مديران گمرک و سازمان امور مالياتي در وزارت اقتصاد حضور مي يابند تا گزارش اقداماتي که طي دو هفته اخير و در راستاي دستورات رئيس جمهور و خط مشي وزارتخانه به انجام رسانده اند را ارائه دهند.