مراودات ارزي و معاملات سکه مشمول پرداخت ماليات هاي سنگين مي شود

تاریخ انتشار : 1397/04/12

عضو کميسيون اقتصادي مجلس از تعامل قوا براي ساماندهي بازار خبر داد و گفت: مراودات ارزي و معاملات سکه مشمول پرداخت ماليات هاي سنگين مي شود.

 شهاب نادري در گفت وگو با خبرنگار ايبِنا، از تشديد نظارت هاي مجلس بر بازار با هدف ساماندهي نرخ ها خبر داد وگفت: همزمان با اثبات تخلف در دريافت ارز دولتي و فروش کالاها با ارز خارجي برخوردهاي قاطع آغاز خواهد شد.

نماينده مردم پاوه، جوانرود و روانسر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه مجلس خواستار انتشار ليست دريافت کنندگان ارز دولتي شده است، افزود: همه دستگاه ها بايد اقدامي مشابه وزارت ارتباطات داشته و با انتشار اسامي دريافت کنندگان ارز دولتي از سوء استفاده در بازار جلوگيري کنند.

نادري با تاکيد بر اينکه عملکرد خلاف قانون برخي شرکت ها بازار را مختل کرده است، تصريح کرد: علاوه بر دولت و مجلس قوه قضاييه نيز بايد با ورود قاطع و برخورد منسجم دست سوء استفاده کنندگان را کوتاه کند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه شرکت هاي واردکننده هر نوع کالايي را که با ارز دولتي خريداري کرده اند بايد با همان نرخ به بازار عرضه کنند، گفت: گران فروشي اين نوع واحدها التهاب فعلي را به بازار تزريق کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه معرفي افرادي که بيشترين تعداد سکه را در شرايط فعلي بازار خريداري کرده اند لازم است، افزود: کساني که اقدام به خريد اين تعداد سکه کرده اند به طور حتم با سودجويي در پي ايجاد اخلال در بازار هستند از اين رو دولت بايد بي پرده به انتشار اسامي آن اقدام کند.

نادري با بيان اينکه اخذ ماليات هاي سنگين از خريداران کلان سکه و ارز لازمه ثبات قيمتي در بازار است، تصريح کرد: کميسيون اقتصادي مجلس در پي تصويب قانوني با هدف اخذ ماليات از افراد متناسب با تمکن مالي آن ها در خريد سکه و ارز است.

وي ادامه داد: فردي که توانايي خريد سکه و ارز به تعداد قابل توجه را دارد بايد بداند که طبق قانون از پرداخت ماليات نيز نبايد سر بزند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه مراودات ارزي و همچنين معاملات سکه در بازار بايد با نظارت هاي بيشتر صورت بگيرد، افزود: دولت بايد جلوي دلال بازي در خريد و فروش طلا، سکه و ارز را بگيرد.