دلار ۲ نرخي شد

تاریخ انتشار : 1397/04/12

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: بازار ثانويه ارز تا ۴۸ ساعت آينده آغاز به کار مي‌کند.

به گزارش بنکر (Banker)،محمدرضا پورابراهيمي درباره بازار ثانويه ارز افزود: بررسي ها نشان مي داد سياست ارز تک نرخي دولت به علت تقاضاي زياد جواب نمي دهد و در نهايت 2 نرخ در حوزه ارز ايجاد مي شود .
وي ادامه داد : دولت راهکار مشخص براي بازار دوم ارز در نظر نگرفت و به همين علت در ماه هاي اخير اتفاقات نامناسبي در حوزه اقتصادي کشور روي داد .
پورابراهيمي با بيان اينکه با تک نرخ شدن ارز ميزان واردات افزايش و ميزان صادارت کاهش يافت، افزود: پيشنهاد ما اين است که براي کالاهاي اساسي و ضروري از جمله دارو ، مواد اوليه و نهاده هاي دامي، ارز با عدد نرخ ترجيحي اختصاص يابد و بقيه کالاها از قيمت تعادلي برخوردار شوند .
وي با اشاره به اينکه اگر اين گونه نباشد حجم زيادي از واردات رخ مي دهد ، ادامه داد : در سه ماه گذشته حدود 27 ميليارد دلار تقاضاي واردات در کشور داشتيم .
به نوشته تسنيم، پور ابراهيمي افزود : با توجه به اصرار مجلس ، اخيرا دولت نرخ دوم ارز را قبول کرد و اعلام شد تا 48 ساعت آينده بازار ثانويه ارز آغاز به کار مي کند.
وي با بيان اينکه نبايد بازار غير رسمي ارز را کتمان کرد، اضافه کرد: بانک مرکزي متولي بازار ارز است و بايد از ابزارهاي خود براي مديريت آن استفاده کنند .