صندوق بين المللي پول: ترامپ درباره تحريم ايران تجديد نظرکند

تاریخ انتشار : 1397/03/05

مسکو - ايرنا - رئيس صندوق بين المللي پول خواهان بازبيني سياست هاي آمريکا و تجديدنظر در خصوص اقدامات تحريمي اين کشور عليه ايران و روسيه شد.

به گزارش ايرنا، کريستين لاگارد روز جمعه در نشست اصلي و اختتاميه همايش بين المللي سن پترزبورگ تصريح کرد: سياست ها ي امريکا در خصوص ايران و روسيه بايد تغيير کند چرا که هدف آمريکا از اين تحريم ها مشخص نيست.
وي با بيان اين که نمي دانيم اين تحريم ها عليه اشخاص حقيقي، سهم آنها در شرکت ها، گروه هاي اقتصادي يا شرکت هاي بزرگ است يا خير ؟، اظهار داشت: اين پرسش هايي است که جوابي براي آنها ارايه نشده است. 
رئيس صندوق بين المللي پول همچنين به سه مساله اقتصادي جهان اشاره کرد و افزود: مساله اول بدهي کشورها است که در کل به 162 هزار ميليارد دلار رسيده است.
وي خروج سرمايه از کشورهاي در حال توسعه به دليل سخت تر شدن سياست هاي پولي آمريکا و ايجاد مانع برخي کشورها از انتقال کالا و خدمات را مشکلات ديگر نظام اقتصادي جهان خواند.
بيست و دومين همايش بين المللي سن پترزبورگ ديروز و امروز با شرکت نمايندگان بيش از 140 کشور ازجمله جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
نشست اصلي و پاياني اين همايش تبديل به فرصتي براي انتقاد از سياست هاي آمريکا و خروج اين کشور از برجام شد.
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در انتقاد از تصميمات يکجانبه آمريکا اظهار داشت: گويا همه کشورها در حال بازي کردن فوتبال هستند با اين تفاوت که قوانين جودو در زمين فوتبال حاکم شده است.
امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه نيز با انتقاد از عملکرد يکجانبه آمريکا در توافق هاي بين المللي گفت: ما در حال دفاع از حق حاکميت خود هستيم و معتقديم که دفاع از برجام در واقع دفاع از حق فرانسه است.
وي گفت: شرايط به گونه اي است که گويا هر چهار سال دولت هاي آمريکا ممکن است زير توافقات بين المللي بزنند، از اين رو اميدواريم دوره رياست جمهوري در اين کشور به 10 سال افزايش يابد تا شايد مشکل تا حدي برطرف شود.
بيش از 2 هزار صاحب نظر و کارشناس اقتصادي و رسانه اي در اين نشست حضور داشتند و هر گاه انتقادي از سياست هاي يکجانبه گرايانه آمريکا مطرح مي شد، سخنران را تشويق مي کردند.