کاهش رشد نقدينگي و افزايش صادرات نويدبخش بهبود شرايط اقتصادي

تاریخ انتشار : 1402/07/08

يک نماينده مجلس گفت: کاهش رشد نقدينگي از ۴۰ درصد به ۲۷.۵ درصد و رشد صادرات غير نفتي و نفتي نويد دهنده بهبود اقتصاد کشور است.

سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به وضعيت اقتصادي کشور در ماه‌هاي اخير گفت: در ماه‌هاي اخير شاهد بهبود وضعيت اقتصادي کشور در حوزه کاهش تورم و رشد صادرات بوده‌ايم.

وي افزود: امروز بازار‌هاي غيررسمي ارز هم کاهش نرخ دلار را در خود مي‌بينند و به طور کل وضعيت موجود نشان دهنده حرکت مثبت در مسير اقتصاد کشور است که نويد دهنده آينده روشن براي شرايط اقتصادي و معيشتي مردم است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: صادرات نفتي کشور ما با همه محدوديت‌هايي که عليه جمهوري اسلامي اعمال مي‌شود رشد قابل توجهي داشته و ما شاهد رشد ۴۳ درصدي صادرات در اين حوزه هستيم.

ميرتاج الديني خاطرنشان کرد: علاوه بر اين در حوزه صادرات هم وضعيت خوبي داريم که اين مسئله بسيار مهم و قابل توجه است چرا که درآمدهاي ارزي را بيشتر مي‌کند. سال گذشته حساب کالاي کشور حدودا ۲۲ ميليارد دلار مازاد داشته که نسبت به سال قبل از آن حدود ۴۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي افزود: نکته بسيار مهم در شرايط کنوني کاهش رشد نقدينگي در کشور است در حالي که در ابتداي کار دولت با رشد ۴۰ درصدي در اين شاخص مواجه بوديم اما تيرماه امسال به ۲۷.۵ درصد کاهش يافته است.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اميدواريم که در ادامه مسير نيز شاهد تداوم اين وضعيت در اقتصاد کشور باشيم و در آينده‌اي نزديک تورم تک رقمي در کشور را تجربه کنيم.