۷۸۰ واحد صنعتي راکد در تهران داريم

تاریخ انتشار : 1402/04/17

دنياي‌اقتصاد: رئيس سازمان صنعت و معدن استان تهران از وجود ۷۸۰واحد صنعتي راکد در تهران خبر داد و گفت: تا پايان سال ۲۲۰واحد راکد را احيا مي‌‌‌کنيم. به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي سيجاني در يک‌برنامه تلويزيوني با موضوع احياي واحدهاي صنعتي بيان کرد: در استان تهران از ۱۰‌هزار واحد توليدي داراي شناسنامه ۷۸۰واحد راکد داريم که سالانه هدف‌گذاري مي‌شود احيا شوند.

در سال‌جاري هدف‌گذاري کرده‌ايم که ۲۲۰واحد توسط مالک فعلي يا سرمايه‌گذار جديد احيا شوند. به گفته اين مقام مسوول، نياز مالي، حل اختلافات شرکا و بدون بازار شدن کالاي توليدي اين واحدها از جمله دلايلي است که اين واحدها راکد شده‌اند، اين مسائل را حل مي‌‌‌کنيم تا آنها دوباره فعال شوند. سيجاني در ادامه خاطرنشان کرد: در سه‌ماه اول سال احياي  ۴۵ تا ۴۶واحد راکد انجام شده است که اين روند در نيمه‌دوم سال سرعت مي‌گيرد. افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي فعلي از جمله برنامه‌‌‌هاي ديگر ماست؛ زيرا بيشتر اين واحدها کمتر از ظرفيت اسمي خود فعاليت دارند.

وي ادامه داد: واحدهاي توليدي صنايع غذايي، لوازم خانگي صنايع شوينده، محصولات شيميايي و انواع تاير از جمله گروه‌‌‌هاي کالايي ضروري مردم هستند و اگر اين واحدها راکد شوند براي احياي آنها ورود جدي داريم. رئيس سازمان صنعت و معدن استان تهران گفت: ما در استان تهران مطالبه براي سرمايه‌گذاري در صنايع زياد داريم؛ ولي به دليل محدوديت فضا اين سرمايه را به شهرستان‌‌‌ها سوق مي‌‌‌دهيم. توسعه و حمايت از صنايع دانش‌بنيان و تقويت واحدهايي که تمايل به توسعه داشته باشند، از جمله برنامه‌‌‌هاي ماست. هدايت صنايع آب‌بر به استان‌‌‌ها داراي ذخاير آب کافي و سوق پيدا کردن به سمت صنايعي که مزاحمت شهري نداشته باشند از جمله برنامه‌‌‌هاي ماست و تا پايان سال حتما واحدهاي راکد را احيا مي‌‌‌کنيم. سيجاني افزود: ساماندهي صنايع استان تهران سال گذشته شروع شد و در اين يک‌سال ۲۹۰واحد صنعتي توسعه يافتند و بيش از ۶۰۰مورد اشتغال‌زايي در نتيجه آن داشتيم، ۲۲۰واحد استان تهران بازسازي و نوسازي شدند، ۱۵۳واحد جديد تکميل شدند، ورود شرکت‌هاي دانش‌بنيان به اين واحدها بيش از ۸۰‌درصد رشد داشت و تجهيز واحدهاي موجود به تکنولوژي دانش‌بنيان و افزايش اشتغال افراد تحصيل‌کرده از ديگر اقدامات انجام‌شده ما در يک‌سال گذشته است.