بودجه کدام وزارتخانه‌ها سال آينده افزايش مي‌يابد؟

تاریخ انتشار : 1401/11/03

طبق گفته عضو کميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه چهار وزارتخانه در سال آينده افزايش خواهد يافت.

علي بابايي کارنامي؛ عضو کميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به جزئيات لايحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: چهار وزارتخانه در بودجه سال آينده افزايش اعتبار خواهند داشت.


وي افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم تحقيقات و فناوري ۴ وزارتخانه هستند که بودجه آن‌ها در سال آينده افزايش مي‌يابد.


عضو کميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس اظهار داشت: در لايحه بودجه سال آينده دولت، وزارت بهداشت ۱۰۷ درصد افزايش را نشان مي‌دهد و توجه به پزشک خانواده و تامين داروي مورد نياز از اولويت‌هاي بخش بهداشت و درمان در سال آينده است.


بابايي خاطرنشان کرد: وزارتخانه بعدي، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي است که بودجه آن در سال آينده ۸۸ درصد افزايش خواهد يافت و مسائلي همچون صندوق‌هاي بازنشستگي و يارانه را در برنامه کاري خود دارد.


وي با بيان اينکه وزارت ارشاد و وزارت علوم نيز افزايش اعتبار قابل توجهي را براي سال آينده دارند، افزود: نمايندگان عضو کميسيون تلفيق با کليات لايحه بودجه موافقت کردند، اما انتقادات و نقطه نظراتي را درباره جزئيات لايحه بودجه داشتند و بنا شد تا در زمان بررسي جزئيات اين انتقادات و نقطه‌نظرات مدنظر قرار گيرد.


عضو کميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس اظهار داشت: در جلسه کميسيون تلفيق، رئيس سازمان برنامه و بودجه قول همکاري و همراهي براي اعمال نقطه نظرات و پيشنهادات نمايندگان را در بررسي جزئيات لايحه داد، اما بر اين نکته نيز تأکيد کرد که اعمال اصلاحات از سوي نمايندگان در لايحه بودجه منجر به افزايش سقف بودجه نشود.

نويسنده: عباسي مزار