احتمال حذف مصاحبه از شروط صدور مجوزهاي کسب و کار

تاریخ انتشار : 1401/04/26

هيات مقررات‌زدايي و تسهيل مجوزهاي کسب و کار با هدف جلوگيري از اعمال سليقه سازمان برگزار کننده مصاحبه، به دنبال حذف مصاحبه از شروط مجوزهاي کسب و کار است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وزارت امور اقتصادي و دارايي، هيات مقررات‌زدايي و تسهيل مجوزهاي کسب و کار به دنبال حذف مصاحبه از شروط صدور تمام مجوزهاست چرا که معيار رد و قبول متقاضيان در آن مشخص نيست و در خود امضاي طلايي نهفته دارد.

امکان اعمال سليقه سازمان برگزار کننده مصاحبه از ديگر دلايلي است که بر مبناي آن احتمال حذف مصاحبه وجود دارد، چرا که ممکن است فواصل برگزاري مصاحبه نامنظم و ديرهنگام باشد و يا صفي براي برگزاري آن تشکيل شود که بعداً امکان خريد و فروش نوبت صف هم محتمل است.

همچنين، معمولاً براي مواردي که مصاحبه به عنوان يکي از شروط صدور مجوز کسب و کار در نظر گرفته شده، کلاس‌هايي نيز براي آمادگي مصاحبه برگزار مي‌شود که اين خود فسادزا است و سوالات آزمون مصاحبه معمولاً از کتاب‌هاي مديران سازمان مربوطه طرح مي‌شود.

مرکز پايش بهبود فضاي کسب‌وکار، حذف شروط مبهم امضاهاي طلايي از تمامي شرايط کسب و کارها را دنبال مي‌کند و تاکنون با مصوباتي که در هيات مقررات زدايي و تسهيل کسب و کار داشته، بخش زيادي از شروط مبهم و زمينه‌هاي امضاهاي طلايي را حذف کرده است و بنا به اعلام اين مرکز در پيشبرد اين هدف پيشرفت ۸۰ درصد داشته است.