عرضه‌کنندگان مي‌توانند ارز خود را به قيمت توافقي در بازار بفروشند

تاریخ انتشار : 1401/03/24

دبير کل کارفرمايان پتروشيمي گفت: به دنبال صدور بخشنامه روز گذشته بانک مرکزي از اين پس حتي عرضه‌کنندگان کالاهاي نهايي نيز مي‌توانند ارز خود را به قيمتي که مشتري براي آن وجود دارد، عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بانک مرکزي، احمد مهدوي ابهر دبيرکل انجمن کارفرمايان توليد کنندگان محصولات پتروشيمي در حاشيه نشست عصر امروز توليدکنندگان صنعت پتروشيمي با رئيس کل بانک مرکزي اين نشست را خوب و سازنده توصيف کرد و بيان داشت: خوشبختانه تصميم‌گيري مناسبي براي نحوه عرضه ارز در بازار اتخاذ شد و از اين پس مردم مي‌توانند ارز در اختيار خود را با نرخي که براي آن مشتري وجود دارد به فروش برسانند و خريداران نيز اقدام به خريد کنند. اين عرضه ارز جداي از عرضه نياز ارزي مسافرتي است که پيش از اين با محدوديت و در قبال ارائه اوراق شناسايي ارائه مي‌شد.

پتروشيمي‌ها ارز موردنياز واردات را تأمين مي‌کنند

وي تاکيد کرد: واردکنندگان به‌هيچ‌وجه نگران تأمين ارز موردنياز خود نباشد، ارز به ميزان کافي وجود دارد و با ارز پتروشيمي‌ها ارز موردنياز واردکنندگان کاملاً تأمين مي‌شود.

دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي پتروشيمي با بيان اينکه مشکل امروز کشور مشکل ارزي نيست، گفت: هم اکنون صادرکنندگان محصولات پتروشيمي ارز خود را با قيمت ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه مي‌کنند و نرخ‌هاي حاکم در بازار سياه ارز به هيچ نبايد مبناي کار قرار گيرد و واردکنندگان مي‌توانند از اين ارز براي واردات استفاده کنند.

مهدوي ابهري اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون صنعت پتروشيمي سه ميليارد و ۲۷۰ ميليون دلار ارز در سامانه نيمايي عرضه کرده است و پيش‌بيني مي‌شود صنعت پتروشيمي تا پايان امسال بيش از ۱۵ ميليارد دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد مي‌کند و هيچ جاي نگراني براي تأمين ارز موردنياز واردکنندگان نيست.