پورابراهيمي: اصلاح ساختار اقتصادي در دولت کليد خورده است

تاریخ انتشار : 1400/09/13

کرمان - ايرنا - محمدرضا پورابراهيمي رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: با تصميم دولت سيزدهم در هفته هاي اخير تغييرات قابل توجهي در اصلاح ساختار اقتصادي کشور در دستور قرار گرفته که يکي از آنها بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش ايرنا، وي روز شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان کرمان با حضور معاون پارلماني رييس جمهوري، استاندار و امام جمعه افزود:  توافق ما با دولت در يکي از رده ها حذف چندين هزار رديف بودجه اي است که تناسبي با اقتصاد ما ندارد زيرا بودجه برنامه‌محور خواهد شد.

به گفته پورابراهيمي فردا نشست جمعبندي بودجه برگزار خواهد شد.

نماينده کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي گفت: تا تصويب نهايي بودجه تا نيمه دوم اسفندماه سال جاري برنامه هاي محتوايي شوراي فرهنگ عمومي را با اين رويکرد آماده کنيد که امور با برش هاي وزارتخانه اي در حوزه فرهنگي تقسيم بندي شود و در دستور کار قرار گيرد.

وي اظهارداشت: در اين زمينه بايد ارائه برنامه محتوايي از شوراي فرهنگ عمومي استان کرمان داشته باشيم که رويکرد آن تبيين و تشريح جايگاه کرمان به عنوان پايتخت مقاومت اسلامي باشد.

نماينده مردم کرمان و راور در مجلس يادآور شد: اعلام آمادگي مي کنيم اين برنامه با تغييرات حوزه بودجه ۱۴۰۱ و تبديل رديف محور به برنامه محور را در استان کرمان آغاز کنيم.

پورابراهيمي با اشاره به جايگاه کرمان پس از شهادت سردار سليماني افزود: امروز با يک جريان فرهنگي جديد مواجهيم که پس از شهادت سردار سليماني در کشور ايجاد شده و فرهنگ مقاومت و شهادت را ايجاد کرد؛ خاستگاه اين جريان استان کرمان و افتخار مي کنيم اين شهيد از اهالي اين استان است.

وي عنوان کرد: نزديک به ۲ سال به دلايل مختلف از مجموعه اقدامات در استفاده از اين ظرفيت بزرگ معنوي عقب مانديم، اين ظرفيت نه تنها مربوط به کرمان و ايران بلکه متعلق به تمامي آزاديخواهان ‌جهان است.

نماينده کرمان و راور در خانه ملت گفت: در حضور ميداني در کشورهاي منطقه، مشخص مي شود که وجود شهيد سليماني در اين کشورها مشهود است؛ امروز حاج قاسم سليماني منتخب مردم سوريه و ديگر کشورهاي اسلامي است که قلوب اين کشورها را تسخير کرده است.

وي ادامه داد: اعتقاد داريم کرمان به عنوان پايتخت مقاومت اسلامي است که اين امر بايد ابتدا در حوزه شوراي فرهنگ عمومي ثبت و ضبط شود که روز شهادت شهيد سليماني را به عنوان يک روز مخصوص در تقويم کشور ببينيم و با جايگاه کرمان تبيين شود زيرا دستاورد بزرگي براي انقلاب و کشور است.

پور ابراهيمي افزود: زمان حيات، شهادت و پس از شهادت سردار سليماني براي جمهوري اسلامي سرمايه اي محسوب مي شود که بايد از آن به صورت مناسب بهره ببريم و برنامه هاي مهمي در اين عرصه جريان فرهنگي کشور تعريف کنيم.

وي اضافه کرد: ترويج فرهنگ از اينجا مي تواند خون جديدي باشد که در فرهنگ جامعه تزريق شود و اين انتظار را از مردم داريم.