رشد ۶۷.۲ درصدي تسهيلات پرداختي به بخش صنعت و معدن

تاریخ انتشار : 1400/09/13

تسهيلات پرداختي بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري به بخش صنعت و معدن، از ابتداي امسال تا پايان مهرماه رشد ۶۷.۲ درصدي داشته است.

به گزارش ايبِنا، بررسي‌ آمارهاي منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي از آن است که از ابتداي سال ۱۴۰۰ تا پايان مهرماه در مجموع حدود ۱۴۸۳ هزار ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري به بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور پرداخت شد.

برپايه اين گزارش، مجموع تسهيلات پرداختي تا پايان مهر ماه امسال در هم‌سنجي با پارسال رشد ۶۴.۸ درصدي داشته است.

در اين ميان بخش خدمات با دريافت ۶۴۱.۱ هزار ميليارد تومان تسهيلات و سهم ۴۳.۲ درصدي، بيشترين سهم را داشت و پس از آن بخش صنعت و معدن با ۴۳۹.۷ هزار ميليارد تومان (سهم ۲۹.۷ درصدي) و بازرگاني با ۲۲۳.۲ هزار ميليارد تومان (سهم ۱۵.۱ درصدي) در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

اين گزارش حاکي است: در هفت ماهه امسال بخش کشاورزي ۱۰۳ هزار ميليارد تومان (سهم ۶.۹ درصدي)، مسکن و ساختمان ۷۵ هزار و ۴۷۰ ميليارد تومان (سهم ۵.۱ درصدي) و ساير بخش‌ها (متفرقه) ۲۷۵ ميليارد تومان (سهم ۲ صدم درصدي) تسهيلات از بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري دريافت کردند.

تسهيلات پرداختي بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري در بخش صنعت و معدن با رشد ۶۷.۲ درصدي، کشاورزي با رشد ۶۶.۶ درصدي، مسکن و ساختمان با رشد ۵۸ درصدي و بازرگاني با رشد ۳۰.۱ درصدي همراه بود.

در اين ميان، بيشترين ميزان رشد در بخش خدمات با ۸۰.۶ درصد و کمترين ميزان رشد با منفي ۴۱.۳ درصد در ساير بخش‌ها (متفرقه) به ثبت رسيد.