بانک مرکزي ساماندهي ارزي را با قدرت ادامه دهد

تاریخ انتشار : 1399/07/01

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه بانک مرکزي بايد مسير ساماندهي ارزي را با قدرت ادامه دهد، بر ضرورت تشديد نظارت‌ها در حوزه مخارج و مصارف ارزي کشور تاکيد کرد.

 

مسلم صالحي در گفتگو با ايبِنا با تاکيد بر ضرورت تشديد نظارت ها در حوزه مخارج و مصارف ارزي کشور، گفت: افزايش عرصه ارز در سامانه نيما در مدت اخير نشان مي دهد وظيفه نظارتي بانک مرکزي به خوبي انجام شده است.

نماينده مردم اقليد در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه بانک مرکزي بايد مسير ساماندهي ارزي را با قدرت ادامه دهد، افزود: با تسهيل روند بازگشت ارزهاي حاصل از صادرات به طور حتم بازار به سمت ثبات قيمتي حرکت خواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه عزم دولت براي ساماندهي ارزي به واسطه بازگرداندن ارزهاي حاصل از صادرات جدي است، تصريح کرد: با عملياتي شدن عزم دولت و بانک مرکزي در بازگرداندن ارزهاي حاصل از صادرات به طور حتم بازار تا حدي به سمت آرامش قيمتي حرکت خواهد کرد.

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم با بيان اينکه با بازگشت ارزهاي حاصل از صادرات به کشور تامين کالاهاي اساسي با سرعت بيشتري همراه خواهد شد، افزود: خوشبختانه با چنين اقدامي تامين داروهاي ضروري نيز به خوبي انجام خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر قيمت ارز در بازار آزاد حبابي است، تصريح کرد: با توجه به اينکه قيمت ارز حالت حبابي داشته و از عرضه متاثر نيست بايد مردم نسبت به حضور در اين بازار خودداري کنند.

صالحي ادامه داد: متاسفانه عطش بي مورد مردم براي خريد نرخ ارز را در وضعيت حبابي قرار داده است. اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، اقبال مردم به ارز بعد از وضعيت بازار سرمايه را در گراني ارز مقصر دانست و گفت: اتفاقات اخير بازار سرمايه اقبال به بازارهاي ثانويه را بيشتر کرده است.