نوبخت: افزايش 20 درصدي حقوق کارکنان در ضريب ريالي اعمال مي شود

تاریخ انتشار : 1397/12/22

تهران- ايرنا- معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور سه شنبه شب از افزايش 20 درصدي حقوق سال 98 کارکنان دولت در ضريب ريالي حقوق خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در فرودگاه بيرجند، مرکز استان خراسان جنوبي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نحوه محاسبه و اعمال افزايش حقوق سال 98 کارکنان دولت اظهار کرد: با عنايت به اينکه تبصره ذيل ماده 64 قانون مديريت خدمات کشوري که در مجموع 20 درصد هست، خود اين ماده دلالت بر اين دارد که هر نوع افزايشي که براي پايه حقوق و سالهاي بعد اعمال خواهد شد، به صورت ضريب ريالي تعيين مي شود.
وي افزود: خوشبختانه همانطور که رئيس مجلس نيز بيان نظر کرد؛ آنچه به عنوان 400 هزار تومان به صورت پايه به حقوق همه اضافه خواهد شد، آن را نيز به صورت ضريب اعمال کنيم.
نوبخت خاطرنشان ساخت: قطعاً کارکنان دولت هيچ ترديدي نکنند؛ اگر اندک مخالفتي هم نسبت به آن مصوبه بود، همه براي آن بود که خير بيشتري به همکاران برسد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: خوشبختانه مجلس محترم نيز تصميم درست و شايسته اي داشت و ان شاءالله سازمان مديديت و برنامه ريزي تلاش خواهد کرد با آن اصلاح يا برداشتي که رئيس محترم مجلس بيان کردند، به گونه اي عمل کنيم که از اين 20 درصد به نحو مطلوب در پايه حقوقي همه کارکنان دولت محاسبه شود تا هم براي افزايش حقوق و هم در پرداخت اضافه کار و هم براي پاداش بازنشستگي شان همه اين ارقام محاسبه شود.
وي تأکيد کرد: اگر ما اين افزايش را به صورت ضريب نبينيم و ضريب 20 درصد نباشد، به همان ميزاني که کم مي شود، همه کارکنان متضرر خواهند شد.
نوبخت خاطرنشان ساخت: قطعاً اراده دولت و مجلس بر اين است که بتوانيم در اين شرايط سخت، حداقل گامي را براي رفاه همکاران بزرگوارمان در نظام اداري کشور برداريم.