پروژه ۶ ميليارد دلاري چين براي توسعه فرودگاه کليدي جاده ابريشم

تاریخ انتشار : 1397/08/28

دولت چين طرح توسعه فرودگاه «يورومکي» به ارزش بيش از ۶ ميليارد دلار را تصويب کرد که قطب کليدي در پروژه جاده ابريشم محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار ايبِنا به نقل از رويترز، کميسيون اصلاحات و توسعه ملي چين پروژه ۴۲.۱ ميليارد يوآن (معادل ۶.۰۶ ميليارد دلاري) را براي توسعه فرودگاه «يورومکي» پايتخت منطقه غربي «ژين جيانگ» که قطب کليدي در پروژه «کمربند و جاده» محسوب مي شود را تصويب کرد.  

همچنين کميسيون اصلاحات و توسعه ملي چين اعلام کرد توسعه احداث اين فرودگاه تا سال ۲۰۳۰ ميلادي به طول خواهد کشيد و انتظار مي رود که ۶۳ ميليون مسافر و ۷۵۰ هزار تن محموله را در سال جابجا کند.

توسعه اين فرودگاه شامل ساخت ۲ باند اضافي در اين فرودگاه مي شود. ارزش سرمايه گذاري اين پروژه بيش از نيمي از آنچه که چين در حال هزينه کردن در پروژه جديد «ابر فرودگاه پکن» است و هزينه آن ۸۰ ميليارد يوآن برآورد شده و تا سال ۲۰۲۵ ميلادي سالانه به ۷۲ ميليون مسافر خدمات مي دهد، است.

«ژين جيانگ» در سال هاي اخير به دليل کليدي بودن در پروژه «کمربند و جاده» شاهد طرح هاي زير ساختي متعددي بوده است. قرار است از طريق اين پروژه ها شبکه زميني و دريايي متصل به همسايگاه آسيايي و فراسوي آن تقويت شود.

کميسيون اصلاحات و توسعه ملي چين اعلام کرد توسعه فرودگاه در «يورومکي» با هدف رشد سريع هواپيمايي در «ژين جيانگ» و رشد قابل توجه قطب هواپيمايي بين المللي در اين شهر است. بر همين اساس، چين در حال برنامه ريزي بر روي صدها فرودگاه در سراسر اين کشور بمنطور کمک کردن به رونق بازار توسط افزايش سفرهاي کاري و توريستي به دنبال رشد درآمد طبقه متوسط اين کشور است.

بسياري اي فرودگاه ها در شهرهايي مانند «ژنژوا» و «چانگشا» در جهت ارائه خدمات مسيرهاي بين قاره اي توسعه پيدا کرده اند. در حال حاضر فرودگاه «يورومکي» در مسير قزاقستان، قرقيزستان، تاجيکستان، ازبکستان، روسيه و امارت متحده عربي پرواز دارد.

  •